• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Kaspersky uitgevinkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Sinds vanmorgen worden KIS en Dropbox niet meer geladen in Windows 10.
Bij rechtsklikken op een map zijn de Kaspersky-opties grijs:

kaspersky-grijs.jpg


Malwarebytes vind niks. Alle andere programma's werken prima en er is ook gewoon verbinding met internet.

Het enige wat er gisteren werd gemeld is dat de updateserver van Kaspersky niet kon worden gevonden.
Wat kan hier aan de hand zijn?
 
Ook in Firefox is de Kaspersky-extensie uitgeschakeld.

kaspersky-grijs-2.jpg
 
Vreemde zaak, we gaan kijken!

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Ik doe het vanavond, Abraham. Zit nu op de werk-pc (met Windows 8.1), waar Dropbox en KIS het wel gewoon doen.
Gisterochtend heeft KIS gewoon een database-update uitgevoerd, maar gistermiddag was de volgende mislukt.
Ik zal straks overigens eerst eens zien of er een recent systeemherstelpunt is.
 
Kijk. Ik heb Malwarebytes gestopt, Kaspersky draait blijkbaar niet, dus deze kan ook niet gestopt worden.
Kan het overigens kwaad om zo zonder bescherming onlne te zijn?
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    39,7 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    47,7 KB · Weergaven: 2
Deïnstalleer Kaspersky (out-of-date), Windows Defender kan het ook doen.
 
Het overzicht via mijn Kaspersky geeft ook aan dat gisteren alles om 19.10 uur nog werkte.

kaspersky-overzicht1.jpg
 
Hallo Berend, alles ziet er prima uit, enkel wat LP ook zegt, Kaspersky is out of date, of de melding houdt in dat de virusdatabase verouderd is, of dat de licentie verlopen is.
Noch van Kaspersky zijn er foutmeldingen, noch van Dropbox.

Het kan zomaar een probleem zijn dat samenhangt met de Windows 2004 die jij gebruikt.
 
Zou een herinstallatie van Kaspersky werken?
Tot gisteren werkte het trouwens nog prima.
Dropbox synchroniseert ook niet meer.
En, zoals ik al vroeg, kan het kwaad zonder bescherming online te zijn?
 
Wat doen de knoppen Inschakelen en Update installeren?
Niets, evenmin als Kaspersky handmatig starten. Even een ronddraaiend blauw cirkeltje en dat is het. Ook geen melding dat het programma niet gestart kon worden.
 
De licenties zijn nog 182 dagen geldig, dus daar kan het niet aan liggen.
 
Haal de nieuwste versie Kaspersky Internetsecurity op en installeer die.
Hou voor het geval dat, de licentie gereed.
 
Hallo Berend, alles ziet er prima uit, enkel wat LP ook zegt, Kaspersky is out of date, of de melding houdt in dat de virusdatabase verouderd is, of dat de licentie verlopen is.
Noch van Kaspersky zijn er foutmeldingen, noch van Dropbox.

Het kan zomaar een probleem zijn dat samenhangt met de Windows 2004 die jij gebruikt.
Vreemd dat het toch een hele tijd perfect werkte.
 
Wat ik vergeten ben te vermelden, klik de gedownloade setup met recht aan en kies voor "Als administrator uitvoeren"
 
Wat ik vergeten ben te vermelden, klik de gedownloade setup met recht aan en kies voor "Als administrator uitvoeren"
Even op de andere pc verder, terwijl de Asus bezig is.
Ik was je net voor: de installatie loopt al en is bezig de huidige versie te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan