• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Kat plaste tegen de TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidboy55555

Gevestigd lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
495
Waarderingsscore
0
Hoi, Gister avond heeft mijn kat tegen de tv van me moeder geplast, tegen de achterkant waar het hoofd bord zit (dus de gpu enzo), ik kwam hier achter door dat er rare strepen aan de linker kant van het beeld kwamen en natuurlijk de kat achter de tv uit kwam...... ik heb de tv gister uit elkaar gedraait en de hoofd printplaat onder de kraan gewassen wat was onder geplast. ik heb hem daarna met een handdoek even het meeste water op gedept, en daarna in de rijst gelegd, ofja met rijst er over geen gestrooit in een bak. hij lag er ongeveer 12 uur in. en heb zo straks de tv weer in elkaar gedraaid. en getest, hij sprong aan maar hoorde een knetter en sprong weer uit. en toen bleef het led lampje rood knipperen. ik heb hem inmiddels alweer uit elkaar gedraaid en in de rijst gelegd. de kat heeft er al eerder een keer tegen aan geplast aantal jaar geleden, toen heeft me vader die gemaakt. ik weet niet zeker hoe of wat die gedaan heeft. en kan hem het ook niet vragen. graag hoor ik jullie gedachten hier over, aangezien dit me eerste keer is dat ik zo iets doe (los van doorweekte usb's dan).
MVG. S Teelen.
 
rijst is in feite niet goed genoeg deze neemt nooit al het vocht weg ...jij dient in feite Calcium Chloride te gebruiken ( denk nu aan die kleine zakjes die je vind als je nieuwe schoenen koopt ) Calcium Chloride word ook gebruikt als vochtvreter ...
*echter het kwaad kan al gebeurd zijn door dat je te vroeg de tv aangezet heb..
 
rijst is in feite niet goed genoeg deze neemt nooit al het vocht weg ...jij dient in feite Calcium Chloride te gebruiken ( denk nu aan die kleine zakjes die je vind als je nieuwe schoenen koopt ) Calcium Chloride word ook gebruikt als vochtvreter ...
*echter het kwaad kan al gebeurd zijn door dat je te vroeg de tv aangezet heb..
Bedankt voor je snelle reactie! ik zal er wat van die zakjes bij leggen. en dat zat ik dus ook al te denken, mij is geleerd nooit natte elektronica aan te zetten aangezien het dat kortsluiting kan maken. maarja.. me moeder stond er weer opdat ik hem perse op dat moment in elkaar moest zetten... maar ik blijf altijd
naief en hopen dat hij het over paar uurtjes weer doet.
MVG. S Teelen.
 
Ik zou wel even de komende tijd in de gaten houden of de kat niet weer gaat plassen.
Want een kat dat buiten de bak plast is geen normaal gedrag of is hij aan het sproeien?
 
nou, nu net de kaart er weer ingedraaid, en de tv gaat aan en blijft ook aan. maar ik heb een gevoel dat het scherm onder de reperatie schade heeft op gelopen. maar weet het niet zeker. ik zie dit als die aan staat, midden links een rare vlek. en over het hele scherm een parte paarse kleur. (let niet op de de text).
WhatsApp Image 2018-04-21 at 22.15.53.jpeg
 
Ik zou wel even de komende tijd in de gaten houden of de kat niet weer gaat plassen.
Want een kat dat buiten de bak plast is geen normaal gedrag of is hij aan het sproeien?
ja hij was aan het sproeien, is een mannetje en hij sproeit overal tegen aan. me moeder word er gek van.
 
das een teken dat er nog wat condens vast zit ..je had beter nog wat gewacht voor je de tv wel degelijk in gebruik nam ..
 
oke.. dus wat kan ik nu het beste doen? hem gwn uit laten voor een dagje en morgen weer aanzetten (aangezien wat toch verdampt)? of hem weer..... uit elkaar schroeven en hem miss ff met een fuun er overheen gaan ofzo?
 
neem voldoende afstand wanneer je de haardroger gebruikt ...
 
ja hij was aan het sproeien, is een mannetje en hij sproeit overal tegen aan. me moeder word er gek van.

Is hij geholpen?
Dit kan het stukken verminderen.
Maar het is wel vervelend, want je kunt het haast niet voorkomen.
 
in een dierenspeciaalzaak kan men een zich het best gaan bevragen ...er bestaan middelstjes om dieren ( katten & honden ) weg te houden van bepaalde plaatsen waar zij dus niet mogen komen ...
*ik had hier ook een kater (rip) en deze deed dat dus ook ..maar bij mij was dit voornamelijk tegen de vensters en tegen de gordijnen ...door een sproeiflacon te gebruiken heb ik de kater zo kunnen aanleren dat hij maar op 1 bepaalde plaats mocht "sproeien " **dit was voor hem dus een speciale aangebrachte stuk plexiglas van 1m²
 
Dat is nog eens een slimme manier om dit probleem aan te pakken.
Onze poes sproeit gelukkig niet, maar het is wel vervelend als het gebeurd.
 
Laten castreren of verwerken in een kattenworst, wordt er niet meer gesproeid.:imp:
 
update: ik heb van me moeder gehoord dat we een plasma tv hadden blijkbaar....
en die heb ik dus plat neer gelegd met het scherm naar beneden (de tv zijn gewicht lag niet op het scherm, maar op de randen van de tv). mag dit? of is het beeld dan kapot? en onze kat is al gecastreert. maar plast nog steeds overal.
 
het kan geen kwaad om de tv plat neer te leggen als men er maar voor zorgt dat deze op een deken of een zachte ondergrond komt te liggen ... zodat er geen druk op het scherm komt ..
*dien ik hier aan een scherm te werken gebruik ik steeds 2 kussentjes en ontlast ik het beeldscherm.
 
Heeft die kat het waarschijnlijk verkeerd begrepen. Hij dacht plasma ar tv.
 
Mijn zus heeft twee katers gehad, Peter en Paul - beiden waren zindelijk.
Vanuit de flat naar een vrijstaand huis heeft daar geen verandering gebracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan