• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Kies uit volumes 2 en 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuiterLeo

Gevestigd lid
Lid geworden
14 sep 2018
Berichten
233
Waarderingsscore
1
Wat er allemaal gebeurd is na de grote updates, ik weet het niet. Maar als ik de PC start komt er een scherm dat ik moet kiezen uit Windows volume 2 of Windows volume 6. Dat heb ik nooit gehad en weet ook niet waar het over gaat. Ik moet in feite op volume 2 klikken wil de computer verder gaan. Elders oplossingen gezocht. Vaal oude berichten gevonden 2015, 2016 enz., met oude termen, bijv. is een schone PC hetzelfde als in de veilige modus starten, kortom wat bedoelen ze allemaal, en erg ingewikkeld. Kreeg een tip om de melding die ergens op 30 seconden staat op 2 of 3 seconden te zetten, dat hielp en het bericht is snel weg en de PC start weer. Toch, waar komt dat alles vandaan en wat is er nogmaals simpel tegen te doen.
 
je heb 3 topic's gestart maar in géén enkele vermeld je welke Windows er gebruikt word ...er van uitgaande dat je dan de Windows 10 in gebruik heb zit je hier met een dual boot systeem ..je zegt echter dat je deze keuze van opstarten echter nooit eerder heb gekregen ...
doe eens rechts klik op start en kies vervolgens het "uitvoeren "
type in het vak uitvoeren msconfig...en klik op ok
open vervolgens de tap "computer opstarten "
staan hier 2 regels vermeld dan bezit je inderdaad een dual boot systeem …
*wil je dit dan niet dien je de regel waar huidigbesturingssysteem vermeld staat te behouden en de andere te selecteren om die dan te verwijderen ...maak hierin geen vergissing !
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Windows 10.
 
Geachte Emi. Sorry maar alles gaat zo snel, ik heb nauwelijks tijd ergens naar te kijken. Klink wellicht gek, maar het is zo, en ik heb elders ook gemeld geef even wat tijd om alles te lezen en te proberen. Voor je bericht moest ik terug naar een andere topic. Maar heb gelijk gedaan wat je adviseerde. Ik ben wel even gestopt om geen fouten te maken. Na de diverse wegen bewandeld te hebben kwam het scherm van cong fig bij opstarten met inderdaad 2 regels:
Windows10 (C:\windows): huidig besturinsgsysteem, standaard enz.
en regel 2
Windows10 (D:\windows) en verder niets
moet ik nu de laatste, dus 2e regel verwijderen? Levert dus geen problemen op. Sorry maar dit is allemaal nieuw voor mij.
 
je heb dus 2 opstartregels ..voordat je effectief deze 2de gaat verwijderen ga je eens rechtsklik op start doen en kies je schijfbeheer ...
er opent zich een nieuw venster vergelijkbaar met deze hier onder ...
Ashampoo_Snap_donderdag 20 september 2018_15h21m20s_003_.png
dit wilt dus effectief zeggen dat ik dus een dual boot heb …
***eerder wel zou ik graag een schermafbeelding willen zien van je schijfbeheer ..om fouten te voor komen … dus rechtsklik op start en kies schijfbeheer plaats een afbeelding .
..wil je het besturingssysteem op D behouden maar enkel de opstart regel verwijderen ..dat kan dus ook ..
 
Beste Emi, ik heb gedaan wat je adviseerde, maar heb de kennis niet op de pagina schijfbeheer te kopiëren, of hoe dan ook hier op de topic te krijgen. Op schijfbeheer staan even zo snel geteld, 8 schijven.
Het schijfbeheer krijgen dus geen probleem, maar plaats een afbeelding is voor mij een onbekend begrip. Als je schijfbeheer wilt zien zal je toch stap voor stap moeten helpen. Groeten Leo.
 
printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .
Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link ( de 1ste van de 7 )en plak die in je volgende bericht.
 
8 schijven of 8 partities is een groot verschil … daarom dat ik van u een afbeelding wil zien ...
ik herhaal tevens indien jij dus enkel de opstartregel verwijderd van de D dan zal bij het opstarten van de pc dus geen 2de vermelding komen te staan ...wil jij de ruimte benutten welke nu gebruikt word door het (2de ) besturingssysteem dan dien je deze te verwijderen ...
 
Geachte Emi. Ik ben enkele uren bezig geweest, eten schiet erbij in. De tweede vraag is makkelijker te beantwoorden. Ik telde 8 schijven, maar de eerste twee noemen zich partities. nu weer de laatste twee, wisselt nogal. Maar er zijn: een C acerschijf, een D ssdschijf, een E Dastaschijf. een G Hitachischijf, een Recovery schijf en een HP mediaschijf en dan dus 2 partities. Je kan het allemaal zien als jouw stappen voor print screen werkten. Ik heb paint gestart, vervolgens de schijfbeheer pagina. Dan terwijl die op scherm staat prt sc sys rq ingewdruk, er gebeurt niets. Vele keren ingedrukt maar niets. Ook de toets ernaast scr lk ingedruk, ieder appart, ook beide, niets niets niets. Ook nog ergens gelezen alt en prt scr ingedrukt, ook niks, nada . Er komt helemaal geen prt scr op het scherm, of ik weet het gewoon niet en komt hij ergens anders, maar waar. Ik kan in elk geval niet de pagina met ctrl+V in paint plakken en ook verder gaan houdt op. Wat doe ik verkeerd?
 
dat de toets Print Screen / PrtScr bij u niet werkt kan dus zijn omdat er geen programma toegewezen is bij u aan deze toets ...via start >accessoires kun je ook het knipprogramma gebruiken ..
*ik gebruik zelf de ashampoo snap 10 en druk ik hier op Print Screen / PrtScr dan word er hier dus wel een print screen aangemaakt .
 
Beste Emi, ik weet niet wat ik gedaan heb, maar schijfbeheer op het scherm dan prt scr dan meteen paint geinstalleerd en direct op contr V geklikt en ineens ging het lopen. Maar misschien helemaal verkeerd. Maar is het onderste wat je wil hebben?
5ba3d4ce84605-Naamloos.jpg


zo nee , kan ik altijd uw volgende advies opvolgen, al begrijp ik daar ook niet veel van. Maar eerst dit maar.
 
wil jij maar 1 besturingssysteem en dus van je dual boot systeem af geraken kun je dus kiezen ..
of je verwijder dus enkel de opstartregel (eerder vermeld ) en je laat schijf 1 zoals deze nu is ...of je verwijder al de partities op schijf 1 zodat je deze kunt gebruiken om data weg te schrijven ..
**ik vermoed dat op schijf 1 eerder een Windows 7 heeft gestaan aangezien er een 100MB systeem partitie aanwezig is ..
 
Hallo Emi, je gaat lekker door en begint al aan de volgende stappen. Prima want ik wil in elk geval bij opstarten van dat keuze menu af. Hij moet gewoon opstarten zoals ie vroeger deed. Maar ik begrijp dat je wat aan het schema had. Je hebt het nu over schijf 1, bedoel je daarmee de partitie, dus niet een echte HD of SSD schijf. Maar dus waar ook staat schijf en 1 en ik het vakje 100mb. Fijn dat ik nu mag kiezen, maar heb er totaal geen verstand van, wat adviseer jij. Wat is beter? Als dat keuze scherm weggaat ben ik al blij.. Maar ik verwijder de opstartregel, waar staat hij precies, moet wellicht weer heel wat berichten terugzoeken. Maar ik behoud schijf 1 zoals deze is of verwijder alle partities, en waar staan die en heb dan meer data over. Ik kan het mooi overschrijven, maar wat is nu het beste, ik weet het niet, zeg het maar.
 
Emi is degene die jou aan het helpen is, daar wil ik graag buiten blijven. Wat mij wél intrigeert is het feit dat je schrijft dat het e.e.a. 'nieuw' voor je is.

Ik trek uit het computerbeheerschermdumpje slechts de conclusie dat 'iemand'...…… een beetje heeft zitten freubelen.

Heb je een kopie van je eigen bestanden (natuurlijk heb je die...…..) dan imho stoppen met troubleshooting en gewoon Windows opnieuw installeren. Systeem schoon, problemen opgelost.
 
ik begrijp dat je schijf 1 wenst te behouden met de indeling die deze SSD nu heeft ..
jij wilt enkel dat hij dus direct doorstart vanaf schijf 0 wel dan dien jij dat uit te voeren wat in mijn aller eerste bericht vermeld werd ..
*je kan echter de regel gewoon laten staan en de tijdsduur op 0 seconden ..zo blijft je dual boot bestaan maar start dus het standaard ingestelde besturingssysteem direct op ..

deze optie gebruik ik zelf dus ook ..het besturingssysteem op D word hier zelden gebruikt maar word wel telkens bijgewerkt en up2date gehouden ...
Ashampoo_Snap_donderdag 20 september 2018_20h38m24s_006_.png
 
Laatst bewerkt:
Geachte Emi bedankt voor je hulp. Geloof het of niet. geldt ook voor andere forumleden maar ik ben geen IT-er, heb geen verstand van het technische deel van de PC, weet niets van programmeren, dus ook niet hoe de PC eigenlijk werk. Ik ben 25 jaar journalist geweest bij Sijthoff Pers dat is nu terziele en op gekocht en weer door verkocht aan de Belgen. Wij moesten voor tekst zorgen, eerst regionaal en later zowat alle takken van de journalistiek, ben ook eind- en chef- redacteur geweest. Heb de eerste jaren nog medicijnen gestudeerd maar gestopt en bij de farmaceutische industrie gaan werken, had het geld hard nodig.. Dus geen computertechniek en sommige vaktermen ken ik helemaal niet.. Daarom laat ik ook het advies aan jou over . Je zegt nu alles zo laten alleen de tijd die nu op 2 sec . staat maar helemaal op nul zetten, dan verschijnt er niets meer. Lijkt me prima. Dank voor alle hulp en mocht er nog iets zijn, dan hoop ik je te mogen vinden. Groeten Leo.
Wat betreft quandor, prettig kennismaken. Letterlijk is een computer niet nieuw voor me, als je er al 25 jaar op werkt. Maar de techniek en al die termen zeggen me niets, dat moet je maar geloven. Als er gefreubeld is, dan niet door mij. Van computerbeheersschermpje heb ik nog nooit gehoord, van register en bijv. bios ook zo;n term geen idee. Ik heb altijd alles laten installeren door onze computerwinkel, hebben ook de apparatuur geleverd. Wat zij gedaan hebben weet ik niet. Zij zijn ook een keer opnieuw begonnen, maar ik was veel kwijt en moest nog meer moeite doen het weer te installeren, want sleutels waren ook niet meer geldig. Voor een kenner geen probleem, maar ik begin daar niet meer aan, ik hoop dat je me begrijpt. Niettemin dank voor je adviezen. Ik ga er nu mee stoppen, wel te rusten aan iedereen voor straks.
 
Nadat je PrtScr hebt ingedrukt, zie je inderdaad niets. Maar je huidige scherm is dan wel gefotografeerd!

De foto plak je vervolgens in Paint, via Control+V. Dan pas zie je de schermafbeelding.

Tenslotte kies je ‘Opslaan als’ en sla je de foto op, op een plek naar keuze.

Een keer doen en je weet het.
 
Beste Forumleden, vooral Emi, Rubensky, Quandor en Leono, allen hartstikke bedankt voor jullie hulp. Het is volgens mij nu allemaal voor elkaar, geen 'rommel' meer bij opstarten en geen hinder meer bij afsluiten. En het gaat nu allemaal snel en voorspoedig. Houdt s.v.p. rekening dat een i7 PC al tamelijk snel is, maar je kan het toch merken met het verbeterde Windows.
Ik heb bij Emi één en ander over mezelf vertelt en door mijn vak en 25 jaar vakidioot, hou ik me nu met allerhande computer werkzaamheden bezig, vooral daar waar ik anderen kan helpen. Al moet ik 'technisch' zelf flink geholpen worden. Ik doe ook mee aan vele enquêtes, veel van originele instellingen waarbij ik ook ingeschreven sta en ik schrijf vele reviews ook bij diverse instellingen, het meest bij Google Maps, al tegen de 2000. ZO ben je, zoals wij dat noemen van de straat. Ik heb daarvoor heel veel vrijwilligerswerk gedaan, ook bij grote instellingen. Maar daarvoor was ik ook dag en nacht in touw en dacht ik, ik kies wat rustigers. Nou gezien jullie enorme en snelle bijval, en hetzelfde ook elders, kom ik nauwelijks nog achter de computer vandaan, dag en nacht. Maar tot mijn grote vreugde zijn al twee zaken opgelost. Blijft nog het criminele spam, maar zou ook graag meer weten en hulp hebben bij wat jullie stellen goede spamfilters, voor webshop gebruik andere emailadressen, aliassen, hoe en waar die te krijgen. Google Chrome heb ik pas, ben nog aan het wennen, dus even wachten met een 'andere', maar wellicht is er iets aan de mail te doen, met betere spamfilter. Vraag is kan dat omdat ik bij Ziggo zit. Maar genoeg erover, eerst mijn welgemeende dank en wat de rest betreft zien we wel verder. Maar ik heb beslist geen haast, dus antwoord wanneer jullie tijd hebben. Vriendelijk groeten, Leo.
 
Beste forumleden die mij geholpen hebben met de topic kiezen tussen volumes 2 en 6. Ik heb nu ruim een dag langer met mijn PC kunnen werken. En hoewel ik hem niets steeds uit en aanzet, heb ik bij die keren dat het wel gebeurde, gemerkt dat de verschijnselen die zich voordeden bij opstarten en afsluiten verdwenen zijn. De bij het opstarten kiezen tussen volume 2 of volume 6 heeft, begrijp ik, te maken met een dual boot. De mogelijkheid was één systeem uit te schakelen, wat dan ook bij het opstarten zou verdwijnen. Maar een ander advies was dat ik het ook zo laten kon en de tijd dat de keuze op het scherm verscheen naar 0 seconden kon zetten, zodat er ook niets meer over keuze bij het opstarten verscheen. Het laatste is gekozen. Met vooral dank aan Emi. Maar dit onderwerp heeft gezorgd voor nog een zeer nodig leermoment met dank aan Emi en Leono, namelijk het scherm printen en op te slaan in paint en zo te kopiëren naar waar dat nodig is. Het is mij echter nooit gelukt, door onwetendheid. Na een gedegen uitleg heb ik er dat 'gratis' bij geleerd. Allen hartelijk dank. Groeten Leo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan