Vraag kleur rood wordt niet geprint

HP 1510: kleur rood wordt geprint als geel.
Ligt niet aan de cartridge, want met een andere: hetzelfde probleem.
Kan dit ook aan de printer liggen?
 

ShadyAngel

Gevestigd lid
Inkjet patronen vormen kleuren meestal met een mengeling van inkt. Rood is volgens mij een mengsel van magenta met geel. Ik kan mis zijn maar in ieder geval is het een mengsel van de basiskleuren. Als je een gele afdruk krijgt is er denk ik iets mis met de magenta patroon. Verkeerde kleuren zijn meestal hardware gerelateerd en minder software.
 

Veng

Elite lid
Met een testpagina kun je toch zien of er een basiskleur ontbreekt?
(Kijk eens of je iets met mijn eigen testpagina kunt ontdekken)
 

Bijlagen

ShadyAngel

Gevestigd lid
Handige pagina. Mag ik deze gebruiken om mijn patronen 1x per maand te ontstoppen? Ik had zelf een kleurenpagina aangemaakt in CorelPP maar deze is netter.:)
Mijn vorige printer was gesneuveld omdat ik niet genoeg afdrukte. Nu doe ik dat meer regelmatig.
 

Veng

Elite lid
Zeker mag je die pagina gebruiken. Daarom heb ik hem geplaatst;)
Ik heb nog een kleine aanpassing gedaan door de primaire kleuren als eerste te plaatsen. Dat leek me logischer.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
V

Verwijderd lid 118422

Guest
Heb je al geprobeert de koppen te reinigen? Bij veel inktjetprinters bestaat die optie. Ook zijn er patronen met reinigingsvloeistof te verkrijgen.
Ook moet je er rekening mee houden dat met het verloop van de jaren de printer achteruit gaat en op een gegeven moment aan vervanging toe is
 
Met een testpagina kun je toch zien of er een basiskleur ontbreekt?
(Kijk eens of je iets met mijn eigen testpagina kunt ontdekken)
Dank je.
Magenta blijkt te ontbreken, maar dat wist ik eigenlijk al.
Blijft de vraag: ligt dat aan de cartridge of aan de printer?
 

Veng

Elite lid
In je eerste post stel je zelf: "Ligt niet aan de cartridge, want met een andere: hetzelfde probleem. "
Als het niet de cartridge is is het dus de printer. Hardware dan wel software. De cartridges lijken erg op die van mij. Dan zit er aan de contactkant een "bed" van vergulde pennen in de pinter. Je zou eens goed kunnen kijken of daar iets aan te zien is: stof of een stukje papier er tussen of de vering niet goed waardoor de contacten niet goed aansluiten.
Het kan ook nog de aansturing vanuit de computer zijn: Haal de printer eens van de verbinding en het net af, dus echt de snoeren los maken en doe hetzelfde met je computer. Start daarna alles weer op. Bij mij heb ik zo wel eens een kleurprobleem opgelost.
 

ShadyAngel

Gevestigd lid
Toen ik mijn huidige printer in gebruik nam (nieuw dus) bleek die gewoon niets ofwel heel slecht af te drukken, meestal geen of slechte gestreepte kleuren. Ik had die printer veel eerder gekocht wegens de zeer voordelige prijs. De bijgeleverde patronen heb ik toen volledig opgebruikt met reinigen en proefafdrukken. Ik heb dan een paar sets goedkope patronen gekocht via Amazon en die ook opgebruikt maar toen waren de afdrukken al veel beter dan in het begin. Na nog enkele reinigingen en tests bleek het probleem uiteindelijk toch opgelost. Nog steeds uitstekende afdrukken nu met goedkope patronen. Wel de printer toch minstens één maal per week gebruiken.
In mijn geval bleken dus toch de patronen de oorzaak. Een defect aan de printer lijkt mij toch onwaarschijnlijk als het om slechte of onduidelijke afdrukken gaat al is dit niet 100% uit te sluiten.
 

Veng

Elite lid
Als je geen originele HP patronen gebruikt maar refills dan kan het idd nog steeds aan de patronen liggen. Zeker als die al een tijdje als reserve liggen te wachten. Patronen kun je ook niet onbeperkt navullen. Na een paar keer geven ze de geest, zeker als je ze leegprint. Ik denk dat de pxe kopjes defect raken als ze hun energie niet kwijt kunnen als er geen inkt in het spuitmondje zit. Twee patronen met hetzelfde defect vind ik echter wel toevallig.
 
In je eerste post stel je zelf: "Ligt niet aan de cartridge, want met een andere: hetzelfde probleem. "
Als het niet de cartridge is is het dus de printer. Hardware dan wel software. De cartridges lijken erg op die van mij. Dan zit er aan de contactkant een "bed" van vergulde pennen in de pinter. Je zou eens goed kunnen kijken of daar iets aan te zien is: stof of een stukje papier er tussen of de vering niet goed waardoor de contacten niet goed aansluiten.
Het kan ook nog de aansturing vanuit de computer zijn: Haal de printer eens van de verbinding en het net af, dus echt de snoeren los maken en doe hetzelfde met je computer. Start daarna alles weer op. Bij mij heb ik zo wel eens een kleurprobleem opgelost.
Helaas, ook deze acties hielpen niet.
Ik ga nu maar een cartridge van een ander merk bestellen en die proberen.
Allemaal dank voor het meedenken.
 

Veng

Elite lid
Laat je het resultaat nog weten. Dan leren wij ook bij;)
 

ShadyAngel

Gevestigd lid
Ik heb op mijn HP AIO problemen gehad met de cartridges van ReplaceDirect. Ik had daar 4 sets van 5 patronen (60€ per stuk, origineel over de 100€), Deze bleken te lekken en al vervallen (over datum) nog voor de vermelde vervaldatum op de verpakking (kon ik op de testpagina zien) nog voor ik ze gebruikt had. Ik heb nu al verschillende setjes van Amazon.de gebruikt zonder problemen en deze kostten maar 10€ voor een complete set.
 

Veng

Elite lid
Ik bestel de laatste tijd bij 123inkt, maar ik zie dat Amazon.de goedkoper is.
 

ShadyAngel

Gevestigd lid
Ik vond destijds dat de prijzen van 123inkt zowat overeen kwamen met die van ReplaceDirect en daarom heb ik deze daar nooit gekocht. Achteraf ben ik wel gaan nadenken of de patronen van ReplaceDirect niet alle problemen in de eerste maanden van mijn printer veroorzaakt hebben. Feit is wel dat na 2 of 3 reinigingsbeurten met de Amazon patronen het probleem opgelost hebben. Net nog 2 sets besteld voor 14€.
 

Veng

Elite lid
Ik heb al een account dus mss volgende keer ook.
Ik heb ook problemen met cartridges gehad maar weet niet meer of die van "123inkt.nl" waren of van "alleeninkt.nl" want daar heb ik ook ooit gekocht. Omdat mijn kinderen dezelfde printer hebben gaat het gebruik wel toenemen en heb ik altijd 'n patroon extra op voorraad. Soms ligt die daar echter wel 'n jaar en dat is er ook niet goed voor.
En natuurlijk nog even kijken hoe groot de vulling is, want dat scheelt ook. Bij 123inkt.nl heb ik de grote vulling (C9363EE = 16.5 cc ).
 
Laatst bewerkt:

ShadyAngel

Gevestigd lid
Bij Amazon vind je bij namaakpatronen alleen de grote vullingen en zijn zelfs nog meer gevuld dan de originele patronen. Voor mijn HP is dat 45ml ipv 33ml voor de grote. Dit verschilt dan ook nog eens per verkoper.
Ook moet je opletten of de patronen een chip hebben want dat hebben ze niet allemaal. De printer geeft bij het opstarten wel een waarschuwing maar die mag je gewoon wegklikken.
Bij Amazon moet je eerst wel even rondkijken want verschillende verkopers met verschillende producten.
 

Veng

Elite lid
Mijn originele patronen hebben géén chip dus ik neem aan de vervangers ook niet. In elk geval zal ik dan ook geen sensor hebben. Het is al een oude printer (HP PSC 2350) maar zoals gezegd hebben we er drie en ze werken prima.
 

ShadyAngel

Gevestigd lid
Als je die nu niet hebt en heb je deze ook niet nodig voor de nieuwe patronen. Voor mijn HP C410B heb ik die wel nodig want anders drukt die gewoon niets af. Met een chip en namaakpatronen geeft die alleen bij het aanzetten even een waarschuwing maar met deze weg te klikken werkt die verder zonder problemen.
 

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan