• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kloon van c schijf mislukt. Waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,
Ik dacht vanmiddag effe de hdd te wisselen voor een sdd. Ik heb dit met euseus partition master gedaan. Kloon C schijf. Nadat ik de sdd had in gebouwt en opstarten, de melding “ geen operation system gevonden”. Dacht dat het makkelijk was, ik heb dit een paar maanden geleden ook gedaan met een andere laptop. Toen een ander programma gebruikt. Omdat ik geen zin had om lang te zoeken, ben ik nu win 10 opnieuw op de sdd aan het installeren. So far so good.
Echter ben ik wel benieuwd wat de oorzaak van de mis kloon zou kunnen zijn.
 
Mogelijk dat je enkel de bootsector moest repareren - maar in ieder geval is een schone installatie van Windows op de SSD te prevaleren boven klonen.
 
Ik ben nog bezig met de updates. Die lukken nog niet. Het betreft de cumulatieve van december en februari. 4054517 en 4074588. Nog effe ploeteren.
Ze zijn gelukt, echter is niks bijgewerkt. Krijg de melding opnieuw opstarten. Zonder resultaat. Ga nog eef door zoeken,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan