• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

koers in <title> van pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexxymans

Vaak hier
Lid geworden
25 aug 2014
Berichten
514
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Op verschillende sites (voorbeeld) vind je de koers van bijvoorbeeld een valuta in de title van een pagina. Ik zou dit ook graag in een webpagina bouwen, alleen heb ik zelf de data en kennis niet.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is om de huidige koers van een andere site over te nemen, zoals in hierboven genoemd voorbeeld, en in mijn eigen site te verwerken. En als dat al mogelijk is, ben ik erg benieuwd of dat berhaupt legaal is, anders houdt het op.
 
Een huidige koers van een andere site over nemen kan via een rss-feed.
Ik vermoed dat bij de site van jouw voorbeeld een stukje php in de title-tag staat, welke de juiste waarde uit een database haalt.
 
Ik heb vermoeden dat genoemde pagina, maar ook een website als beurs.nl zijn gestoeld op de Ajax JQuery van JavaScript. Dit is een functie die automatisch ververst zonder de pagina te herladen.

Overigens heeft dit niets met de Title tags te maken die mijns inziens ergens anders voor zijn bedoeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan