• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Koffie over keyboard gemorst. Indeling keyboard compleet overhoop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sally Tessio

Junior lid
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
31
Waarderingsscore
1
Hé beste mensen,

In de perfecte combinatie van onhandigheid en luiheid, heb ik een beetje koffie over mijn keyboard gemorst en daarna, terwijl de pc nog aanstond, met een lapje over het keyboard heen geragd om het schoon te krijgen. Ik weet het, heel slim allemaal.

Nadat ik terugkwam uit de keuken, bleken mijn keyboard settings compleet overhoop te liggen. Althans, dat vermoed ik. Het kan ook zijn dat het keyboard stuk is, al lijkt dit me, aangezien de hoeveelheid koffie wel meeviel, minder waarschijnlijk. Bijna elke knop op het keyboard doet inmiddels iets anders. Zo schroeft de enter knop het volume omhoog; de letter 7 is opeens de letter 8, caps lock heeft geen functie meer, etc.
Ik heb al een hard reset van het keyboard geprobeerd, en in de Device Manager het keyboard gedeïnstalleerd en de drivers geprobeerd te updaten. Dit werkt allemaal niet.
Is er onder de knappe koppen op dit forum iemand die zoiets eerder heeft meegemaakt en/of weet wat ik hieropvolgend het beste kan proberen?

Mijn stemming is overigens ook compleet naar de maan, maar goed, dat is niet zo relevant.

Het besturingssysteem is Windows 11.
Er werden bij het heen en weer lappen over het toetsenbord meerdere webpagina's van Microsoft geopend. Misschien dat ik zodoende de settings overhoop heb gehaald.

Vriendelijke groet,
Pc noob
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sally

Vocht en elektronica gaan nog steeds niet zo goed samen. Helaas zal er geen oplossing zijn en is een nieuw toetsenbord kopen enige mogelijkheid. Deze mag gerecycled worden.

Toetsenborden zijn massaproductie en betreffende slijt eigenlijk onverslijtbaar tenzij contact komt met vloeistoffen, kruimels en dergelijke. Daardoor ook helemaal niet zo duur, voor 15 - 25 euro vind je tegenwoordig al een prima toetsenbord. Voor laptoptoetsenborden liggen de prijzen vaak anders, omdat deze specifiek bij elk toestel liggen. Daarvoor mag je het merk + typenummer van de laptop doorgeven, zodat we kunnen kijken of dat van jou vervangen kan worden.
 
heeft het ding als de tijd gekregen om goed droog te worden?
 
Ik ben 1 van die knappe koppen die dit honderden keren gerepareerd heeft.
De echte hamvraag is, wat versta jij onder een 'computer'? Laptop of desktop?

Als het een laptop betreft moet je onmiddelijk met je tengels van dat ding af blijven en hem weg brengen naar een reparateur. Ik heb een tijdje dit soort reparaties gedaan en kan je vertellen dat de schade heel snel heel veel erger en duurder wordt als je hem aan zet of ander sinds stroom over het bord laat lopen.

Accu er uit en er vanaf blijven als je niet weet wat je aan het doen bent.
 
Hallo Sally

Vocht en elektronica gaan nog steeds niet zo goed samen. Helaas zal er geen oplossing zijn en is een nieuw toetsenbord kopen enige mogelijkheid. Deze mag gerecycled worden.

Toetsenborden zijn massaproductie en betreffende slijt eigenlijk onverslijtbaar tenzij contact komt met vloeistoffen, kruimels en dergelijke. Daardoor ook helemaal niet zo duur, voor 15 - 25 euro vind je tegenwoordig al een prima toetsenbord. Voor laptoptoetsenborden liggen de prijzen vaak anders, omdat deze specifiek bij elk toestel liggen. Daarvoor mag je het merk + typenummer van de laptop doorgeven, zodat we kunnen kijken of dat van jou vervangen kan worden.
Ik heb het toetsenbord even bij mijn ouders getest op een andere p.c. en het lijkt er inderdaad op dat het einde verhaal is. Helaas was deze twee tot drie keer zo duur als de prijzen die jij aangeeft, dus dat is nogal een tegenvaller. Ik waardeerde het toetsenbord wel, dus ik denk dat ik in de buidel grijp en hem opnieuw aanschaf. In het vervolg wat voorzichtiger omspringen met de koffie dus.
heeft het ding als de tijd gekregen om goed droog te worden?
Ja, inmiddels wel, en dat heeft er weinig aan verandert. Einde verhaal helaas.
Ik ben 1 van die knappe koppen die dit honderden keren gerepareerd heeft.
De echte hamvraag is, wat versta jij onder een 'computer'? Laptop of desktop?

Als het een laptop betreft moet je onmiddelijk met je tengels van dat ding af blijven en hem weg brengen naar een reparateur. Ik heb een tijdje dit soort reparaties gedaan en kan je vertellen dat de schade heel snel heel veel erger en duurder wordt als je hem aan zet of ander sinds stroom over het bord laat lopen.

Accu er uit en er vanaf blijven als je niet weet wat je aan het doen bent.
Het betreft een desktop met een wireless keyboard. Dus gelukkig valt het in dat opzicht mee.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik neem aan dat met het toetsenbord en een onschuldig gezicht naar de Mediamarkt stappen om proberen vergoed te worden weinig kans van slagen heeft?

Fijne week allemaal. :)
 
Dat gaat niet lukken denk ik maar mischien heb je mazzel

normaal stuurd mediamarkt hem op jouw verzoek op ter reparatie.
waarbij ze uitleggen wat het kost als dit buiten de garantie valt (waterschade valt er uiteraadt buiten)
Bij de reparatie ontdekken ze de waterschade en dan moet je minimaal de onderzoek kosten betalen als je hem niet laat maken.
 
proberen vergoed te worden weinig kans van slagen heeft?
Zeker als er melk en/of suiker in gezeten heeft gaat hem dat niet worden.
Maar het is veelal ook goed te ontdekken dat er vocht in is gekomen dus wat dat betreft heeft @boertje125 gelijk, daar ga je niet mee weg komen.
En dan ben je onderzoekskosten -en- de kosten voor een nieuw toetsenbord kwijt. Ik zou het risico niet nemen, maar het is natuurlijk je eigen keuze.
 
Sluit mij aan bij de rest. Doen of je neus bloedt gaat vrijwel zeker niet lukken.
Je zal hoe dan ook resten blijven zien.
 
Misschien nog een handige tip. Er zijn toetsenborden die morsbestendig zijn:

 
Begrijpelijk, heren. Ik had mezelf al voorgenomen dat ik daar geen tijd aan ga verkwanselen. Het is niet anders.

Ik heb besloten mezelf voor te houden dat ik toe was aan een high end toetsenbord en ga nu waarschijnlijk een Logitech MX Keys toetsenbord kopen. Op die manier weet ik mijn geweten een beetje te sussen, immers moest het gesloopte toetsenbord toch binnekort de deur uit. Idiote redenering natuurlijk, want dit is helemaal niet nodig en ik was hartstikke tevreden met het keyboard dat ik heb gemolesteerd, maar zoiets heb ik in het verleden ook weleens gedaan wanneer ik per ongeluk iets heb gesloopt. Die vreemde aanpak werkt wel een beetje voor me. Daarbij maakt het voor een komisch verhaal en ga ik graag op dergelijke aparte manieren een beetje luchtig met kleine tegenslagen om.

Een morsbestendig toetsenbord zal niet nodig zijn, want ik heb wel al bedacht dat ik, afgezien van het drinken van water uit een shakebeker, geen voedingsmiddelen meer ga nuttigen aan mijn bureau. Hoe dan ook, bedankt voor de tip. :)

Zou de Logitech MX Keys jullie voorkeur hebben voor een high end wireless keyboard, of gaat jullie voorkeur uit naar een ander wireless keyboard in dezelfde prijsklasse? Ik gebruik het keyboard enkel voor werkzaamheden, niet voor gamen.

Geniet van het weer, allen!

Klungeldungel
 
Zou de Logitech MX Keys jullie voorkeur hebben voor een high end wireless keyboard, of gaat jullie voorkeur uit naar een ander wireless keyboard in dezelfde prijsklasse?
Persoonlijk heb ik alleen ervaring met Thrust en Logitech, waarbij ik over Logitech zeer tevreden ben. Zelf heb ik de K330, niet echt een duur ding, wel draadloos en na meerdere jaren werkt het nog perfect. Mijn ouders heb ik een aantal jaar geleden ook een Logitech (draadloos) cadeau gedaan welke ook nog steeds perfect werkt.
Mijn eerste draadloze toetsenbord was een Thrust. Die heb ik na een kleine jaar uit frustratie de deur uit gedaan.
 
Ik heb een Logitech MX. Heerlijk toetsenbord. Standaard gekoppeld aan mijn desktop en als ik thuis aan het werk ben, gekoppeld aan mijn werklaptop. Daarnaast gebruik ik hem nog als invoer voor mijn Google TV.

Heel degelijk toetsenbord. Niet goedkoop, maar ja... in plaats van 3 toetsenbord heb ik nu maar 1 nodig...
 
Ik heb een Logitech MX. Heerlijk toetsenbord. Standaard gekoppeld aan mijn desktop en als ik thuis aan het werk ben, gekoppeld aan mijn werklaptop. Daarnaast gebruik ik hem nog als invoer voor mijn Google TV.

Heel degelijk toetsenbord. Niet goedkoop, maar ja... in plaats van 3 toetsenbord heb ik nu maar 1 nodig...
Mag ik u vragen hoe u dit heeft gerealiseerd? heb zelf drie toetsenborden en drie muizen in gebruik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan