• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Kom er niet meer uit met deze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayadam

Nieuw lid
Lid geworden
15 aug 2019
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Ik kom er even niet meer uit. Ik heb een T-Mobile Thuis Home Gateway HG659, nu wil ik op onze slaapkamer een router neerzetten zodat ik bijvoorbeeld de TV, ontvangstkastje en zolder en de kinderkamers kan voorzien van draadloos internet.

Wat doe ik verkeerd met instellen. Ik dacht met deze router plug and play te krijgen, maar uiteindelijk zegt mijn TV dat er geen internet is. Zie foto zoals ik het nu heb aangesloten op de router. Kanaal 1 is de internetkabel die vanaf de HG659 van beneden naar boven komt en de andere twee zijn de tv en het ontvangstkastje. Als ik ben de instellingen op de tv kijk dan krijgt hij ook een ander IP adres dan de range waarin mijn apparaten zitten die ik in huis heb staan (waaronder telefoon eenzz)

Kan iemand helpen, kom er niet meer uit
20190815_205059.jpg
 
Dit is een 8-port switch, niet een router.

Vertel in welke poort de grijze aan de andere kant in je modem/router beneden zit. Dat is als het goed is één van de 4 LAN poorten.

En wat bedoel je met 'ontvangstkastje' ?
 
Ik denk dat ik weet waar je op doelt. het is inderdaad de bedoeling dat ik het apparaat als switch ga gebruiken. Nu zie ik dat de kabel die naar boven gaat in een IPTV Poort zit. Zoals je kan zien zijn mijn INT poorten vol. Hoe kan ik de switch zo aansluiten dat ik deze ook kan gaan gebruiken achter deze router. Zie bijlage . Ontvangstkastje is simpelweg de TV ontvanger haha20190815_220158.jpg
 
Kan je vertellen welk type switch dat die TP-link is ? Er zit in ieder geval geen draadloos ingebouwd, zoals je wil verkrijgen.

De poorten beneden aangesloten zien er toch goed uit, die 4 gele zijn allen LAN poorten.

Wil je (boven) de grijze die van beneden komt eens in de achtste poort steken, waar 1000/100/10 bij staat ?
 
Mocht het de TP-link TL-SG108E zijn dan ben ik bang dat dat je vandaag niet meer gaat lukken, daar heb je systeembeheer skils voor nodig 🤪 die is eigenlijk voor zakelijk gebruik.
 
Wat je wel snel kan proberen is een reset door het reset knopje minstens 5 seconden in te drukken. Als het goed is staat het ding standaard dan op het gebruik van DHCP, en moet het ding nu automatisch zijn IP van je router beneden gaan krijgen.
Dat resetten is vooral van belang wanneer je het idee hebt dat hij al eerder gebruikt is, dus uit de verpakking is geweest voordat je hem kreeg.
 
De poorten beneden aangesloten zien er toch goed uit, die 4 gele zijn allen LAN poorten.

Poort 3 en 4 zijn uitsluitend bestemd voor de IPTV diensten van T-Mobile.
Neem je bijvoorbeeld een IPTV dienst van KNIPPR (ook van T-Mobile) dan moet deze juist op poort 1 en 2. De SetTopBox van T-Mobile is alleen bedoeld om de IPTV van T-Mobile te gebruiken. het is dus niet mogelijk hier andere dingen mee te doen.
Dus heb je alleen poort 3 en 4 voor de normale internet aansluiting.
 
Merci, aangepaste firmware dus, het staat zo niet in de manual die ik vond, maar dan gaan we dus af op de opschriften.

Dan zou je dus een switch juist eerst beneden moeten hebben op poort 3 of 4.

Als 100Mb voldoende is dan heb je al een 5-port switch (D-link DES-105) voor €16,00 bij Conrad, of ook anderen, en ik zie een 8 port TP-link 100Mb voor € 17,00 bij bolletje, maar die is dan wel flink groot en waarschijnlijk overbodig.
En bij de routershop.nl zie ik een snellere Gb 5 port switch (TP-LinkTL-SG105) voor € 20,45.
 
Laatst bewerkt:
Poort 1 en 2 zijn LAN poorten (de rechter), 3 en 4 voor IPTV, de volgorde is qua nummering omgedraaid. Maar het opschrift spreekt voor zich.
 
Als je boven draadloos internet wil dan zal je dat niet enkel lukken met een switch. Dan zal je ook een Access point op moeten hangen.
 
Ja je zou de bestaande switch beneden kunnen plaatsen (wel groot) en boven aan de kabel een access point zetten in welke vorm dan ook, maar daarmee verlies je boven de reeks LAN poorten bedraad, en zo te zien wil rayadam die.
Kortom, hij/zij is er nog niet.

Misschien een oud routertje boven ? Draadloos + 4 LAN poorten. Maar dat is niet helemaal Plug and Play.
 
Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost. Ik had de kabel in een verkeerde poort op de t-mobile router gedaan
 
Fijn dat het is opgelost!
 
Mooi om te horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan