• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Kontinue en eindeloze HD activiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "swappen".
Dan wordt er data naar geschreven of van gelezen uit het wisselbestand wat gebeurt als het interne geheugen op is.

Indien er in de loop der tijd meer programma's worden mee opgestart als Windows word gestart kun je dat krijgen, sloop alles uit opstarten wat niets met drivers of anti-virus heeft te maken en reboot.

Zet zelf altijd indexering en search uit bij trage PC's.
 
Als het geheugen te klein is wordt er ipv naar het geheugen, naar de HDD geschreven en gelezen. Omdat een HDD veel trager is dan het hafgeleidergeheugen kost dit erg veel tijd en wordt de pc dus erg traag.
Dit proces noemt men swappen.
 
Het gaat nog steeds goed. De laptop werkt weer normaal, dus snel.
Ik denk dat die windows updates dit probleem heeft veroorzaakt, maar nu dat is geregeld is alles weer in orde.

Dan was ik met Abraham54 in discussie over die Wlan en die network adapter. Mag ik vragen om daar verder op door te gaan? Ik heb het gevoel dat we er nu uitkomen.
perloc
 
Laatst bewerkt:
Installeer nogmaals de chipsetdriver, reboot en zoek op hardware id van de desbetreffende wifi adapter in apparaatbeheer om de juiste driver voor dat merk te vinden, er werden 5 merken WIFI adapter merken gebruikt in diverse uitvoeringen.
Of kijk op het WIFI kaartje zelf maar dan moet er worden gedemonteerd.
 
Over welk hardware id (? wat is id?) gaat het? Over de drivers van HP of over het rijtje wat ik heb gestuurd op vraag van Abraham54. Bovendien heeft hij gezegd dat de link die hij heeft gestuurd de goede wifi driver heeft. Maar de installatie lukt niet omdat de network driver/adapter ontbreekt!! Dus hoe zit het nu?
Graag wat duidelijker omschrijving wat de bedoeling is.
perloc
 
Dag Lange Pier,
In het rijtje van mijn netwerk drivers ZAG ik 2 wifi adapters!! Eenmalig. Niets aan veranderd. Maar bij opening herhalen zie ik die niet meer en kan dus de identification ook niet gebruiken.
Zie hier:
1542166397857.png
Geen wifi adapater te zien.
perloc
 
Die Intel chipsetdriver eerst geïnstalleerd en gereboot?
WIFI adapter via F12 die ook aangezet?
En "HP Wireless Assistant gebruiken " ook gelezen?
 
De eerste twee opdrachten uitgevoerd.
Ik wieet niet of die HP wireless assistant op mijn laptop zit.
Ik heb de zoek functie gebruikt maar er is geen HP wl ass. te vinden. Nog steeds hetzelfde.
1542191765594.png
Er moeten verschillende buren wireless actief zijn.
perloc
 
Ja, dat is mijn Internet phonekey.
Zal kijken of ik met een/twee dekseltjes eraf halen of ik er zo bij kan. Zo niet, dan moet ik aardig wat slopen.
En die instructies heb ik niet nodig. Ik heb deze laptop al twee keer helemaal uit elkaar moeten halen om bij het koelblok te komen om schoon te maken. Voor service hebben ze geen enkele voorziening getroffen. Kom terug als ik wat weet.
perloc
 
Daar staat heel ewat op! Contacten waren/zijn aangesloten.
Bovenop:
Replace with spare part 602992-001
CP10C0
Onderop:
CT: GBFGD000TZPRUF
BT: MAC E02A8222E890
WLAN MAC E02A8251E914
SPS# 602992-001
AS# 602936-001
PERLOC
 
En die F12 doet niets?

Indien dat ding niet wekend is te krijgen dan kun je of een vervanger aanschaffen of een USB WIFI dongle.
 
Oei, daar is een misverstand. Op key F12 (en op alle andere) zitten twee dingen. F12 zonder fn toets is aan/uitzetten van WIFI/BT (rood uit, blauw aan) - mèt is inderdaad de functie F12.
Als ik fn + F12 indruk krijg ik onder in beeld een drie-koloms schript. Wat het is weet ik niet.
Dus, wat moet het zijn?
perloc
 
F12 zonder fn toets is aan/uitzetten van WIFI/BT (rood uit, blauw aan)
Ikke niet snap, heb je via F12 nu wel of geen WIFI? of de adapter in apparaatbeheer.

Als die fn/F12 een andere functie heeft is dan toch niet van belang?
 
En met dat "Ding" bedoel je dat wifi hardware blokje?
En een WiFi USB dongle is hier misschien wel te krijgen maar verwacht niet dat die goedkoop is. Bovendien werkt het wel op mijn Win10 laptop dus heel urgent is dit niet. Alleen daar is een ander probleem met mijn smartphone wat ik ook al eens heb opgestart hier maar dat niet is opgelost.
Ik zal eens iets anders proberen. Ik zal mijn BT muis weer eens activeren en kijken of die werkt. Dat gaat namelijk ook via dat "Ding" zoals je het noemt, althans ik moet de key F12 blauw zetten. Je hoort nog....
perloc
 
Alle functie toetsen heb twee functie. Zonder fn + Fnum en mèt die fn toets. fn indrukken en vasthouden met een F toets, en dan kun je een aantal dingen doen, geluid, schermlicht en weet ik al niet wat.
Die F12 normaal zet aan/uit de wifi. Rood = uit/ blauw = aan. Moet ook aanstaan voor de BT verbinding. Snappie nou?
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan