• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost kopie van C niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Behalve dat ik af en toe met een backup maakvan de C-schijf maak ik ook wel eens een kloon op een andere harde schijf. Meestal controleer ik dat resultaat, want het gaat altijd goed. Behalve nu: na het aanmaken van een recente kloon bleek deze toch niet goed te werken (en waarschijnlijk vóór de kloon-actie ook al niet, maar dat weet je achteraf niet)
Controle met schijfbeheer liet geen schijfletter zien, en was ook niet met Windows schijfbeheer aan te maken: bij Re klik alleen lichtgrijze tekst in het contextmenuutje (behalve "help"). Een schijfletter toekennen lukte alleen met MiniTool P.W., maar ook toen kon ik niks met die schijf. Was nu wel uit te lezen met de verkenner, maar dan is niet te zien wat er mis mee is.
Ook een kopie maken met een eenvoudige diskduplicator geeft van de doelschijf een knipperend ledje: kennelijk een teken dat er iets mis is.
Heeft iemand een idee waar of wanneer het mis gegaan is, en wat ik alsnog met die zieke (Crucial SSD) schijf van ongeveer € 100.-- kan doen?
 
en terloops merk ik dat een USB-schijf (met nogal wat gegevens) óók niet meer herkend werd omdat die geen schijfletter had. Maar die kon ik wel weer toekennen met schijfbeheer.
 
Uiteindelijk een groot deel van de dag vanaf 10.30 u "bezig" geweest. Hoewel Crystal info de schijf gezond achtte die toch maar een langdurige behandeling met DBAN laten ondergaan. Dat duurt een uur of 5. Ook toen lukte het noch met de HD-duplicator, noch met Aomei. Waarom het met MiniTool P.W. wèl lukte is mij een raadsel, maar het probleem van de onwillige schijf is voorlopig opgelost.
 
Mooi. Dan zal ik dit topic op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan