• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Koppelen/uitlezen van verschillende databases

Status
Niet open voor verdere reacties.

CasperRich

Nieuw lid
Lid geworden
17 apr 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Beste lezers,

Voor een schoolproject zit ik met de volgende vraag:

Bestaat er een tool of een standaard script waarmee je obv een zoekopdracht naar verschillende databases (waar je toegang tot hebt) een request stuurt en dat de tool/script de database afloopt op zoek naar een 'match' met de opgegeven zoekopdracht?

Ik beschik niet over veel technische kennis op het gebied van programmeren, vandaar dat ik hulp zoek op dit forum!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

CasperRich
 
Dat is ook wel afhankelijk van hoe je het in elkaar wilt zetten. Moeten het bijvoorbeeld databases zijn die je aan een website koppelt of moet het andere software zijn?
 
De databases moeten gekoppeld worden aan de website. Hierbij hoeft het niet dat alle data uit de database wordt geëxporteerd naar de website (zoals bij vergelijkingssites het wel het geval is) maar het moet mogelijk zijn om wanneer nodig een request te doen bij de databases en hierdoor enkel de benodigde informatie obv de zoekopdracht te krijgen. Het kan zijn dat de betreffende database de informatie bevat die wordt opgegeven in de zoekopdracht, maar het zou ook kunnen zijn dat er geen ‘match’ is met de zoekopdracht en dan moet dit ook worden teruggekoppeld.
 
en welke type databases zijn het?
 
Grotendeels zijn het MySQL databases, maar ik las ook dat het .csv, .txt, .xml en .xls type databases zijn.

Zoals in een eerdere reactie is het de bedoeling dat obv van een zoekopdracht op het platform/website er een request naar de aangesloten databases gaat en er wordt teruggekoppeld of er informatie in de database zit die voldoet aan de zoekopdracht. Mocht er geen overeenkomstige informatie in de database zitten dan kan dit ook worden teruggekoppeld als zijnde negatief.

@Rubensky dank voor jouw reactie, ben dit in mijn vorige post vergeten te benoemen.
@DonWoozy jij uiteraard ook ontzettend bedankt voor jouw reactie!
 
Je zou dan bijvoorbeeld een PHP script kunnen schrijven. Maar dan moet je er ook met HTML een soort website omheen bouwen.
 
Hoi Rubensky,

Is het aan te raden om voor de website Wordpress te gebruiken en de HTML aanpassingen hierin te verwerken? Ik lees op internet verschillende verhalen, de een vind het omslachtig en de ander zegt dat het via Wordpress juist 'goed' te doen is. In het verleden heb ik een aantal keer gewerkt met Wordpress, maar dit was enkel met standaard templates en zonder hieraan aanpassingen te doen.

Wat betreft het PHP script. Ik lees op internet dat het bijvoorbeeld zo zou kunnen:

<?php
$servername = "localhost";
$username = "username";
$password = "password";

// Create connection
$conn = new mysqli($servername, $username, $password);

// Check connection
if ($conn->connect_error) {
die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}
echo "Connected successfully";
?>

Bovenstaande werkt (denk ik) ook echt alleen voor MySQL, is het mogelijk om middels PHP andere type databases te benaderen?
Stel bovenstaande werkt en er is een koppeling gemaakt met de betreffende online database, kan ik deze dan op elk gewenst moment benaderen n.a.v. een zoekopdracht op de website?
(Excuus als dit wat veel vragen zijn, maar ik probeer het voor mezelf duidelijk te hebben hoe het werkt aangezien ik het als complete leek, erg interessant vind!)


Hoe ik het nu begrijp (correct me if i'm wrong):

1. Vanzelfsprekend dient er een website/app/platform gemaakt te worden. (mogelijke Wordpress met
daarin verwerkt HTLM aanpassingen.

2. PHP script om de koppeling met de verschillende databases tot stand te brengen.

3. Script die de ingevoerde zoekopdracht gebruikt om de gekoppelde databases af te gaan om te
zoeken naar een 'match'

Met vriendelijke groet,

CasperRich
 
Echt inhoudelijk qua script kan ik je helaas niet helpen. Ik heb wel even gekeken of er programma's bestaan die je aan een en ander kunnen helpen. Maar ik heb niet echt iets kunnen vinden. Alhoewel ik een poging met Wordpress geen verkeerd idee vind.
 
Hoi Rubensky,

Hartelijk dank voor jouw reactie! Mogelijk dat een ander lid van het forum mij qua script op weg zou kunnen helpen! Wordpress lijkt mij in ieder geval zeker het proberen waard! Wie niet waagt wie niet wint, zullen we maar zeggen!

Nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan