• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Koppeling Externe CD-reader/brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Ik werk nog met Windows-7 en ik heb een defecte (interne) CD-Drive in mijn PC (Gekoppeld als D: Drive)
Nu wil ik het volgende doen:

1. Via de Windows-7 Software, deze Drive niet meer beschikbaar maken (dwz de D-Drive uitschakelen)
2. Ik koppel een nieuwe (externe) CD-Drive aan via een USB-aansluiting
3. Nu wil ik deze nieuwe USB-CD-drive aan het systeem koppelen met de Drive-letter: D:

Mijn vraag is: Hoe kan ik het bovenstaande oplossen, d.w.z
Als ik de nieuwe drive installeer dan zal ik waarschijnlijk deze als: E:-drive toegewezen krijgen (USB-aansluiting)
Hoe kan ik dan er voor zorgen, dat ik de Drive-letter van deze externe drive zet naar: D:
Alvast bedankt
 
Dat is relatief gemakkelijk:

Rechtsklik Start, kies 'Schijfbeheer'.
Scroll in het onderste venster naar je bestaande CD/DVD station.
Rechtsklik daar op, en kies 'Stationsletter en paden wijzigen'.
Kies daar voor 'Verwijderen', of indien gewenst een andere, hogere stationsletter.

Doe later hetzelfde met het nieuw aangesloten station, wijzigen het in de dan inmiddels ongebruikte letter D:.
 
Ok, Bedankt.
Ik was nl op zoek naar schijfbeheer, maar kon dat niet zo snel vinden
Heb het geprobeerd en werkt, zoals U heeft aangegeven.
Bedankt.
 
Graag gedaan.

(Al jaren een foutje in de Nederlandstalige Windows 10: voer 'schijfbeheer' in bij de zoekfunctie, en er zal niets gevonden worden . . . )
 
Doe ik dan iets heel simpels fout ? Ik heb het al 100x geprobeerd, en op twee machines:

Zoektocht_schijfbeheer.jpg
 
Je hebt gelijk, alleen via een browser, ik gebruik altijd diskmgmt.msc.
 
Of in de Verkenner met rechts klikken op Deze pc en dan in het uitklapvenster kiezen voor Beheren.
In Computerbeheer selecteer je dan in de linker kolom Schijfbeheer.
 
Dat is een flinke omweg.
Bij mijn eerste zoektocht wist ik nog niet dat er een context menu onder de Startknop zat, dat is namelijk nog steeds de snelste weg. Het heeft mij toen een half uur gekost, omdat ik het vertikte om Google te moeten gebruiken om zoiets simpels als schijfbeheer te kunnen vinden. Ik heb uiteindelijk toch daaraan toegegeven.
 
Dat is een flinke omweg.
Bij mijn eerste zoektocht wist ik nog niet dat er een context menu onder de Startknop zat, dat is namelijk nog steeds de snelste weg. Het heeft mij toen een half uur gekost, omdat ik het vertikte om Google te moeten gebruiken om zoiets simpels als schijfbeheer te kunnen vinden. Ik heb uiteindelijk toch daaraan toegegeven.

Als je een op Windows 7 gelijkend startmenu gebruikt, dan is het daarin met rechts klikken op Deze pc nog sneller dan eerst via het Verkenner scherm te moeten gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan