• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Koptelefoon Bleutooth en de TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilhelmusB

Gevestigd lid
Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
205
Waarderingsscore
3
Zeer halstarrig. Van andere bleutooth koptelefoon eenmaal ingesteld verschijnt op het scherm van mijn TV rechts boven in een menu. Ik klik met de afstandbediening van de TV op Verbinden op het betreffend apparaat en ik heb het geluid op de oren.
Behalve bij mijn Sony. Ik moet op het huisje van de afstandsbediening klikken. Dan dan 6 x klikken en ik ben bij instelling, Beeld, naar geluid, klikken naar Lijst van het geluiduitvoer. Op verbinding maken OK, klikken op Sony en waaaaaaaacccccchten draaien. En dan weer 3x op het huisje klikken om terug tegaan naar het volledig scherm van de TV. Je snapt daar worden de meekijkers niet vrolijk van. Zoals gewoonlijk wijzen de fabrikanten naar elkaar.
Hier is te zien wat ik bedoel.
 
En als je die Samsung earbuds eens uit de lijst haalt?
 
Om te ervaren hoe dat gaat ben ik in eerste instantie begonnen met een JBL koptelefoon van mijn kleinzoon. Helaas heeft hij de koptelefoon verkocht. Maar dat ging perfect. In eens was de optie rechts boven in het scherm van de TV het ja nee menu verdwenen. Die Denon doet net zo moeilijk als de Sony. Die Samsung oortjes, ook van een kleinzoon ben ik even kwijt hoe deze reageerde tijdens het herkennen. De vraag is hebben ze het toch zo ingewikkeld gemaakt om het geluid van je TV via bleutooth koptelefoon te horen. Is het weinig universeel.
Vergeet te melden dat alles eraf is en ik gebruik alleen de Denon. Zijn oortjes dus veel te veel geluid van de omgeving.
 
In de gebruiksaanwijzing van de TV staat toch echt dit op pag. 112 :

"Als u een gekoppeld Bluetooth-audioapparaat inschakelt, detecteert de tv het apparaat automatisch en wordt er een pop-upvenster weergegeven. In dit pop-upvenster kunt u het Bluetooth-audioapparaat activeren/deactiveren. "

Dus precies als gewenst, alleen werkt de praktijk blijkbaar anders.

Let natuurlijk op dat afstand klein is ( <0,5 meter voor test) en de batterijen vol zijn.

Ik neem eigenlijk aan dat je die Sony al eens uitgeschakeld hebt, en verwijderd hebt uit de lijst op je TV. En dan je TV een keer uitschakelen en weer opstarten, en opnieuw koppelen ?
Inschakelen hoofdtelefoon gebeurt door 2 -3 seconden de aan/uit schakelaar in te drukken. Pairing gebeurt door meer dan 7 seconden die knop te drukken.


Is dit pictogram eigenlijk niet een paar kliks minder om in de output lijst te komen ?
Snellere_toegang_geluidsuitvoer.jpg
 
Het verhaal van pagina 112 klopt wel, ze liegen niet. Echter voor mij, tot nu toe alleen met een JBL koptelefoon.

Het vreemde is dat ik vanuit Windows Verkenner rechter muisknop, Op Appartaat Weergeven ook dat bewuste menu kreeg. Dat zie ik ook niet meer. Per toeval was ik bezig met een Samsung Android telefoon om te kijken wat voor video beelden deze liet zien op onze TV sprong dat menu wel in in beeld. Snel een foto gemaakt. Het opvallende is dat ik dat ook niet meer voor elkaar krijg. De Sony heb ik inmiddels verkocht en mijn verlies genomen. Bij gelegenheid hoop ik iemand met een bleutooth koptelefoon te strikken om even een demo te geven. Wordt vervolgd.
 
Hier het vervolg zo kon het voorheen met een tijdelijke JBL koptelefoon. Wel bleutooth nog geen koptelefoon met afgedekte oren. Uiteraard is zijn koptelefoon even op mijn TV geinstalleerd. De TV vervolgens uit-en weer aangezet. Merk op hoe snel de oortjes met de TV zijn verbonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan