• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

koptelefoon werkt niet meer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

em83

Nieuw lid
Lid geworden
21 feb 2021
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Goeiemiddag, mijn koptelefoon en oortjes werken niet meer op mijn laptop. Mijn koptelefoon doet het nog wel op andere apparaten dus het probleem ligt echt aan mijn laptop. Voorheen was het voldoende om enkel mn koptelefoon in te pluggen, maar nu doet hij het niet meer. Het geluid blijft uit de speakers komen. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast heel hard bedankt.
 
Hallo,

Is de aansluiting van de laptop niet stuk?
Het kan natuurlijk ook zijn dat er een instelling niet goed staat.
Als je een video hebt lopen of muziek aan hebt staan en je gaat dan via de zoekfunctie naar geluid instellingen, waar staat dan uitvoer op?
Als dat geen hoofdtelefoon is, pas dat dan eens aan om te kijken of het dan wel werkt.
Ook kun je daar geluid apparaten beheren.
 
Koptelefoon sluit je aan via een 3.5 mm stekker? Alternatief is hem aansluiten via usb met verloopstukje ertussen, heb ik ook moeten doen daar op bepaalde laptops die aansluiting er niet meer is, is dus een optie als de oorzaak ligt aan de aansluiting van je laptop.
 
Vermoedelijk werkt het verbreek/maak contact door corrosie of vervuiling niet meer, beetje contactspray en daarna de 3,5mm jack een aantal keren in en uitpluggen, kijk onderaan op de Wiki pagina voor een schema.

Hij kan gewoon stuk zijn.
 
er van uitgaande dat je de Windows 10 gebruikt ga je via start >instellingen >systeem naar geluid ..
klik in geluid verder op geluidsapparaten beheren .. kijk nu of daar je koptelefoon vermeld word en indien zo klik je deze aan ..klik op inschakelen (als dit vermeld word ) indien inschakelen niet vermeld word dan staat er testen vermeld als ook uitschakelen .... en is je koptelefoon wel ingebruik maar ligt het probleem zelf aan je jack aansluiting aangezien je géén geluid te horen krijgt ... ook hier stel ik dit probleem vast met een bekabelde koptelefoon .. daarom dat ik hier een bluetooth hoofdtelefoon gebruik.
*deze A6 handsfree hoofdtelefoon word ook in de auto gebruikt om handsfree te bellen .
 
Laatst bewerkt:
.... Het geluid blijft uit de speakers komen.
Je gebruikt toch wel de hoofdtelefoon uitgang, en niet de microfoon ingang ?
 
Klik eens op je speaker icoon in de taakbalk, klik op het pijltje omhoog en selecteer hier het goede apparaat.
 
Ik heb de titel van het topic aangepast en het topic op de juiste plek gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan