• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Korrigan genterviewd

OB1

Elite lid
Lid geworden
30 dec 2012
Berichten
5.862
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw interview voor jullie, met iemand die altijd wel aan de Bar te vinden is, onder andere in het Raad de hardware topic waar hij voor leuke (en soms lastige) vragen zorgt!
Deze keer dus met Korrigan, zoals je waarschijnlijk al dacht!

1. Geef een korte omschrijving van jezelf (naam, leeftijd, hobby's etc.)
Mijn naam is Frans, 58 jaar, tja een oudje, ik ga graag vissen en houd ook van tuinieren

2. Wat doe je in het dagelijks leven (school, werk etc.)
Ik was tot 2010 werkzaam in de ict, bij een groot energiebedrijf.
Maar door een heftige ziekte nu helaas niet meer.

3. Hoe heb je het NCF ontdekt en waarom heb je je geregistreerd en waarom ben je hier gebleven?
Ik was al jaren 'lid' van het NCF, onder een andere naam. Op het computertotaal forum was ik oude rot. Na de veranderingen daar ben ik naar het NCF verhuisd.

4. Hoe kom je aan je forum nickname?
Jaren geleden ben ik op vakantie geweest in Frankrijk, in een gite. Die heette le Korrigan. Een soort mitisch wezen is dat.

5. Waar kijk je het meeste en waar plaats je de meeste berichten op het forum?
Tot nu toe reageer ik veel op stukjes aan de bar. Verder lees ik veel de post over beveiliging. Dat interesseert me wel.
Door de ziekte is de concentratie minder, en kan ik bepaalde dingen niet meer volgen.

6. Wat is jouw favoriete:

1. Dier
De kat, onze muissie

2. Eten
Eigenlijk alles, maar de Franse keuken is wel favoriet.

3. Sport
Ik kijk graag naar wielrennen en schaatsen. Zelf doe ik aan fitness.

4. Artiest/band
Patricia Kaas. Dit is een Franse zangeres/band. Geweldig. Zoek maar eens op het net.

5. Boek
Ik ben niet zo'n lezer. Het laatst boek wat ik gekocht heb is 'pig 05049'. Dit gaat over alles wat ze van en varken maken. Zelfs in wijn en lucifers zit iets van varkens.

6. Film
Man in black. Ooit gekregen bij de aanschaf van een dvd speler.

7. Serie/TV-programma
Ben verslaafd aan Tatort, Morse, Midsummer Murder.

8. PC-game
Speel af en toe Wordfeud, en Angry birds.

9. Console

7. Stel, jij zou beheerder worden van het NCF, wat zou jij dan direct veranderen en wat zal je altijd laten zoals zoals het nu is?
Ik zou het niet weten. Ik weet mijn weg aardig te vinden.

8. Wat zou jij doen als je 1 miljoen wint?
Rustig doorgaan met mijn leven. Misschien een huisje kopen met alles gelijkvloers. Voor later, ha, ha,

9. De techniek:

1. Wat was jouw eerste computer?
Een Sharp MZ 700

2. Beschrijf je computer(s) met de bijbehorende onderdelen.
Ik heb een Asus laptop , een 62 jv. of zoiets en een Sony laptop voor mijn vrouw haar werk. Zijn beide wel 3i 's. Verder ben ik daar niet meer zo mee bezig. O ja, ik heb ook nog een oude Acer laptop 1356, sinds de ondergang van XP, heb ik daar Linux Mint opgezet.

3. Heb je een smartphone en/of een tablet?
Ik heb een Acer tablet. Een TF101, makkelijk effe mail kijken.

10. Heb je verder nog opmerkingen?
Neen, ik vond het leuk om mee te doen.

---

Lijkt het jou ook leuk om genterviewd te worden? Stuur mij dan een privbericht dan gaan wij het samen regelen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kende Korrigan vooral van de slim bedachte cryptische hints in het topic 'Raad de hardware'.
Goed interview.
Bedankt, OB1 en Korrigan!
 
Leuk interview, mooi om nog meer linux mint users te zien! :smile:
 
ComputerTotaalForum - vergane glorie.
Ben ik jou daar ook tegengekomen; een leuk en eerlijk interview.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan