• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

KPN Webmail box volledig kopiëren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digibeet

Nieuw lid
Lid geworden
4 dec 2005
Waarderingsscore
4
I.v.m. opheffen account bij KPN is het wenselijk, om de gehele mailbox (dus alle e-mails) te kopiëren, zodat deze eventueel later nog doorzocht kunnen worden. Geen giga aantallen e-mails, wel veel submappen.
Staat best wel veel op internet, maar nog niets gevonden, waar ik ook daadwerkelijk iets mee kan ...

Ik heb ook even gekeken maar het zijn weinig tot geen opties hiervoor bij Kpn.
Het enige wat je zou kunnen proberen is het volgende.
voeg je mailaccount toe in outlook en laat daar je mail binnenkomen. Vervolgens kun je die mail veiligstellen door het outlookbestand te exporteren. Dan heb je een soort van back-up.

Dat is volgens mij ook de enige methode zoals @Arie25 het hierboven omschreef. Alleen is die functie enkel beschikbaar in Office Outlook (het Microsoft pakket) en niet in het (nieuwe) Windows Outlook (het vroegere "mail" van Windows zelf). Als je nog geen Office hebt, je kan dit goedkoop online aanschaffen ( een voorbeeld is KLIK HIER bij Gamers Outlet ). Office installeren en je mail in MS Outlook configureren en nadien exporteren naar een PST bestand.
Eens je een pst-bestand hebt, kan met het programma FreeKernelPSTviewer ( KLIK HIER ) het pst-bestand uitlezen zonder Outlook. Als je na opzeg van je account bij KPN het account verwijdert uit Outlook en vervangt door een nieuwe provider, kan je het opgeslagen pst-bestand nog toevoegen en uitlezen in MS Outlook.

Ik zou ook Mailstore Home adviseren, dat gebruik ik al jaren en kan voor alle mail gebruikt worden, zowel de bekendste mail clients alsook alle webmail.

neem een willekeurig mail programma.
en stel het account in op pop3 in plaats van imap.
dan worden alle mails binnengehaald en lokaal op je systeem opgeslagen.

desgewenst kan je het zo instellen dat er een kopie op de server achterblijft zodat je overal toegang houd tot je mails tot het account daadwerkelijk wordt verwijderd
waarna ze alleen nog lokaal op je systeem staan.

Dank voor alle reacties !
Een geldige Microsoft licentie (2019) is aanwezig. In het verleden heb ik al eerder een Kpnmail.nl e-mail adres toegevoegd. Ging toen vrij eenvoudig.
Nu dus niet. Op zowel laptop (Win10) en iPad (laatste IOS) loop ik uiteindelijk vast. Kan geen (persoonlijk) account toevoegen ?, moet een werkaccount of een schoolaccount zijn ??? Heb ik dus niet (meer)
Ook via de geavanceerde instellingen (IMAP, SMTP, poorten en beveiliging(en)) loop ik vast.
IMAP klopt niet [imap.kpnmail.nl]. Deze zou goed moeten zijn, geverifieerd op KPN website

Geef het nog niet op, maar ga ondertussen wel met andere suggestie Mail-store home aan de slag !

Ook via de geavanceerde instellingen (IMAP, SMTP, poorten en beveiliging(en)) loop ik vast.
IMAP klopt niet [imap.kpnmail.nl]. Deze zou goed moeten zijn, geverifieerd op KPN website
De stappen ook gevolgd zoals hier beschreven?

Stap voor stap geprobeerd. Geeft vervolgens aan "e-mail adres toevoegen".
Blijft "draaien" en Outlook bevriest. Alleen met taakmanager te stoppen !
Geavanceerde opties ook gedaan, maar loopt daar vast op - zie eerdere bericht - het IMAP adres van KPN. Dus account aanmaken in Outlook nog geen succes, wordt vervolgd !

Overigens met Mail Store home app beide KPN mailboxen gearchiveerd. ca 2.000 mails < 10 minuten. En kan inderdaad alle e-mails terugkijken, zelfs mappenstructuur blijft in tact ! Perfecte tool dus :-)
Vraag me af (nog niet in help gecontroleerd): als ik in de KPN webmail omgeving de mailboxen opschoon en maak opnieuw een archief (update) worden de verwijderde e-mails dan in het archief ook verwijderd (gesynchroniseerd) ?

maak opnieuw een archief (update) worden de verwijderde e-mails dan in het archief ook verwijderd (gesynchroniseerd) ?
Neen of je moet die optie ergens aangeven (als dat al kan).
Het archief is een echt archief. Als je dus een update doet c.q. opnieuw archiveert, dan gaat het systeem kijken wat er al is en wat er nieuw is.
Alleen de nieuwe mails worden dan ook toegevoegd.

Best grappig om te zien, dan krijg je op het einde te zien iets van 2.000 mails present 164 archived of iets in die geest, oftewel 2.000 mails aanwezig en 164 nieuwe gearchiveerd.

Stap voor stap geprobeerd. Geeft vervolgens aan "e-mail adres toevoegen".
Blijft "draaien" en Outlook bevriest. Alleen met taakmanager te stoppen !
Geavanceerde opties ook gedaan, maar loopt daar vast op - zie eerdere bericht - het IMAP adres van KPN. Dus account aanmaken in Outlook nog geen succes, wordt vervolgd !
Misschien dat je Office moet herstellen, zou kunnen dat hij niet helemaal goed werkt.

Heb wel recent paar keer “Microsoft office wordt bijgewerkt” voorbij zien komen…
Wat ik dan niet begrijp is, dat dit zowel op WIN10 als IOS toestellen niet werkt. Ga dit nog verder uitzoeken !

Ik heb in elk geval de volledige back up. Best bijzonder, dat die app dat op de achtergrond allemaal zelf uitzoekt en instelt. E-mail adres en paswoord ingeven en de actie loopt ! Goede tip !

De 2e KPN box toevoegen is “nice to have” maar niet essentieel. Zoals gezegd kunnen beide KPN adressen elk moment worden verwijderd …

Office hersteld, opnieuw opgestart voor alle zekerheid.
Op laptop nu (handmatig) eindelijk 2e KPN mailaccount kunnen toevoegen.
Alles onder controle nu !:)

Goed om te horen dat het is gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan