• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krachtige laptop met lange batterijduur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyadmiraal

Nieuw lid
Lid geworden
1 okt 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hoi!

Ik heb momenteel een HP Pavilion 15-cs3722nd laptop, i7, 1920x1080, 15,6 inch, 1TB.
Deze is aardig nieuw, maar ik ben niet helemaal tevreden met de batterijduur.

Gemiddeld ziet mijn gebruik er als volgt uit:
SolidWorks, Keyshot (beide 2 zware 3D CAD programma's), Adobe Photoshop, browsen en Spotify.

Per uur gaat er nu minimaal 50% aan batterij doorheen. Dat vind ik echt te snel gaan, dus ik ben op zoek naar een laptop die wat langer meegaat (gewoon geen zin om hem steeds aan de lader te leggen).

Budget tot max. 1700-1800 eu.

Ik zie graag wat opties of advies tegemoet!

Groetjes,
Jordy
 
Heb je de zwaarste accu voor jouw laptop?
hoge prestaties kosten veel energie
Koop en docking kan je meteen een lekker groot scherm aansluiten dat is ook fijn voor deze toepassingen
 
Heb je de zwaarste accu voor jouw laptop?
hoge prestaties kosten veel energie
Koop en docking kan je meteen een lekker groot scherm aansluiten dat is ook fijn voor deze toepassingen

Of ik de zwaarste accu heb zou ik niet weten eerlijk gezegd, ik heb de batterij die er in zat bij aankoop.

En mijn laptop in deze vorm/omstandigheden behouden is voor mij een must, voor werk ben ik graag flexibel met het veranderen van locatie.
 
snel en krachtig in combinatie met lange accuduur is tegenstrijdig
je accu gaat langer mee als je de ingebouwde grafische processor gebruikt in plaats van de grafische kaart.
De fabrikant geeft bijna 9 uur op bij standaard gebruik misschien en gaan klagen mogelijk is hij brak.

ik denk niet dat je iets veel beters vind

Ik ken een hoop tekenaars/moduleurs de meeste hebben het liefst 2 of 3 32 inch schermen met een veel hogere resolutie als jouw laptop gebruik je hem veel om op te werken?

jouw accu gaat langer mee als je voor simpele zaken niet de grafische kaar gebruikt maar de ingebouwde grafische procesor
 
Ik snap wat je bedoelt. En mijn laptop gebruik ik minimaal een gehele werkdag. Hoe zou ik kunnen switchen tussen grafische kaart en processor?

Off topic: Is het ''schadelijk'' voor de accu om de laptop tijdens het opladen te gebruiken eigenlijk?
 
Losse 2e accu een optie?

Moet je wel even afsluiten voor wisseling....

Ik hang mijn laptops altijd gewoon aan de prik.
 
Bij mijn Lenovo kan je inderdaad ook handmatig aangeven welke grafische processor je wilt gebruiken.
voor een toepassing

Die van mij hangt altijd aan het prik als ik hem langer achter elkaar gebruik.
 
Een laptop met een 4 cells accu, zoals deze, is nou niet heel geschikt om lang zonder netspanning te werken zeker bij CAD programma's.
4 cells accu's zitten ergens rond de 65w/h een 6 cells accu al rond de 95w/h
De meeste fabrikanten zullen ook vertellen dat de accu lading bij zware belasting maar een uur of 3 meegaat.
Wil je echt langer zul je naar een extended accu moeten, tot wel 12 cells, nadeel van zo'n accu is hij steekt buiten de behuizing en past niet in een laptop waarbij de accu intern zit.
Wat jij wilt is redelijk onmogelijk, je wilt een processor en videokaart met hoge rekenkracht dus een hoop stroomverbruik, maar je wilt wel heel lang zonder netspanning kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan