• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg de laatste tijd weer onnuttige spam

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Ik ben weer eens langs
gegaan.

Dat mijn hoofd e-mailadres al 2013 buitgemaakt is via de Adobe hack in 2013, wist ik.

Maar nu krijg ik ook de melding dat Verifications.io verleden jaar gehackt is.

Verifications.io is een e-mailverificatiedienst voor bedrijven.
Via een onbeveiligde MongoDB-database zijn 808 miljoen records met privédata gelekt.
Hieronder bevinden zich 763 miljoen unieke e-mailadressen.
Beveiligingsonderzoeker Bob Diachenko heeft dit via zijn blog bekendgemaakt.

Op 25 februari ontdekte de onderzoeker de 150 gigabyte grote database.
Behalve e-mailadressen betrof het namen, IP-adressen en geboortedata.

Uit nader onderzoek bleek dat de database van een e-mailverificatiedienst was: Verifications.io.
O.a. marketingbedrijven gebruiken dit soort diensten. Ze leveren een lijst e-mailadressen aan om te
laten valideren. De verificatiedienst stuurt daarop een bericht naar de mailadressen die op de
aangeleverde lijst staan. Wanneer de e-mail aankomt, wordt geconcludeerd dat het mailadres
geldig is.
Als deze teruggezonden wordt, dan wordt het betreffende e-mailadres op een bouncelijst vermeld.


Ik raad iedereen aan om Have I been Pawned te bezoeken, om te controleren of je dezelfde melding krijgt
die ik kreeg!
 
De titel van dit topic luidt "ik krijg de laatste tijd weer onnuttige spam." Heb je ook wel eens nuttige spam ontvangen dan?
 
Mijn huidige e-mailadres werd in 2012 buitgemaakt bij Dropbox.
5f0d998cd7456-Ashampoo_Snap_2020.07.14_13h38m24s_001_.png


Het lijkt er op dat Dropbox dat pas 4 jaar later ontdekte, want pas in 2016 kreeg ik een mailtje dat ik uit veiligheidsoverwegingen mijn wachtwoord voor Dropbox moest wijzigen.

Ik krijg ongeveer 1 spam of phishing mail per maand en die komt tot nu toe altijd automatisch in de map Spam terecht. Houden zo!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan