• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg searchrexperts.com te zien in google chrome.

ecc83

Nieuw lid
Lid geworden
12 aug 2020
Waarderingsscore
0
Wanneer ik iets typ in google chrome krijg ik automatisch de site searchrexperts.com. hoe krijg ik deze melding weg?

Google resetten zal dit waarschijnlijk oplossen.

1. Open Chrome op je computer.
  2. Selecteer rechtsboven Meer
    Meer
    en dan
    Instellingen.
  3. Selecteer Instellingen resetten
    en dan
    Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarden
    en dan
    Instellingen resetten.

Dit heb ik al gedaan, maar helpt niet.

Dit heb ik al gedaan, maar helpt niet.
Normaal gesproken zal dit voldoende moeten zijn.

Ik zie nu dat het een browser hijacker is, dus malware. Het lijkt mij dus beter dat @abbs er in duikt. Even op hem wachten, hij is de virus expert.

Hallo,

Zoals @Aarie25 aangeeft is het een browser hijacker, dus we gaan je pc even door nemen.

Download de
577bf0efb8088-FRST.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
5c6a9c980cc4f-RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Bestanden toegevoegd,

Bijlagen

• FRST.txt.txt
    51,2 KB · Weergaven: 2
  • Addition.txt.txt
    58,8 KB · Weergaven: 5
Ik heb mijn vergist wat betreft 22H2 updaten naar 23H2. Dit kan alleen bij Windows 11.
Dus geen actie nodig.

Hallo,

Doe de volgende stappen:

Stap 1.

Weg gaan naar
5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.png
Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in.
    14-20170420-72a17d.png
    . Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • MaskVPN
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Ga naar de map Downloads open die en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Bijlagen

• fixlist.txt
    4 KB · Weergaven: 5
Is dit de goede?

Bijlagen

• fixlist.txt
    4 KB · Weergaven: 1
Hallo,

Nee dit is de fixlist die je heb gedownload dat is goed, maar je moet zorgen dat ze (FRST.exe en fixlist.txt) op dezelfde plaats staan (Daarom schreef ik zet beide op je bureaublad).
Daarna moet je de tool uitvoeren zoals ik omschrijf.

Dus zorg dat FRST.exe en fixlist.txt op je bureaublad staan en doe daarna:

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

En deze?

Bijlagen

• Fixlog.txt
    12,8 KB · Weergaven: 2
Hallo,

Ja nu is het goed gegaan, de volgende stap.

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Er zijn met adwcleaner bestanden gevonden maar er is alleen een mogelijkheid om de gevonden bestanden in quarantaine te plaatsen. moet ik dat doen?

Er zijn met adwcleaner bestanden gevonden maar er is alleen een mogelijkheid om de gevonden bestanden in quarantaine te plaatsen. moet ik dat doen?
Ja en dan de stappen verder volgen. (die het programma aangeeft)

Alles gedaan zoals geadviseerd ,maar wanneer ik een site open met google chrome ,krijg ik nog steeds,searchexperts.com nieuw.png zie bijlage. Ik denk dat ik het maat opgeef, in ieder geval bedankt voor alle hulp.

Heb je dit alleen in Google Chrome?

En mag ik het logje van AdwCleaner zien kan ik zien wat hij aangeeft.

(Dit logbestand kunt u tevens terug vinden via tabblad "Logbestanden" als je AdwCleaner heb opgestart als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)

Laatst bewerkt:
Dit heb ik alleen met google chrome.

Bijlagen

• AdwCleaner[C00] 1.txt
    1,7 KB · Weergaven: 5
Hallo,

Verwijder nu Google Chrome weer, ga dan naar de dik gedrukte mappen en verwijder die:

Maak eerst indien nodig een backup van je bladwijzers: http://www.clickx.nl/hintsentips/123974/maak-een-back-up-van-je-bladwijzers/

Maak daarvoor eerst de "Verborgen bestanden" zichtbaar Handleiding.

Ga nu naar de dik gedrukte mappen en verwijder die: (indien aanwezig)

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Google <== deze

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Google <==deze

C:\Program Files (x86)\Google <== deze

C:\Program Files\Google <== deze

C:\ProgramData\Google <== deze

Herstart je pc opnieuw en installeer Google opnieuw, kijk of dan het probleem over is.

Heb gedaan zoals gevraagd en het is gelukt. bedankt voor alle hulp.

Heb gedaan zoals gevraagd en het is gelukt. bedankt voor alle hulp.
Kijk het even 2 dagen aan meld je dan of alles goed blijft zo ja gaan we de gebruikte programma's weer verwijderen.

Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan