• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Krijg steeds weer de melding uw netwerk is onderbroken specialist van proximus wist geen raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

joana34

Nieuw lid
Lid geworden
7 mrt 2023
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik krijg steeds weer de melding dat mijn netwerk is onderbroken met andere woorden wordt omgeleid zoals ik het begrijp uiteraard naar spammers hoe zou het anders kunnen maar niet op laptop maar op mijn gsm en kan me zelfs goed voorstellen wie daar achtersteekt al van provider verandert en gsm maar met nummer behoudt en en Google account die trouwens met simple test gepawnd zijn iemand raad
 
Ook heeft er iemand een link op geplaatst op mijn gsm terwijl ik er bij was
 
Dus jij bent gehackt?

Eerste stap zou zijn de telefoon resetten naar fabrieksinstellingen. Daarna een nieuw Google account aanmaken met een sterk wachtwoord en twee staps ingesteld.

Ook kun je een nieuw email adres aanmaken, zodat je met een schone telefoon begint.
 
Ben ik wel alle info op mn GSM kwijt.... :(
 
Normaal staat back uppen aan, maar dat is van jou oude account. Kun je jou foto's niet via een kabel op een laptop overzetten?

Gezien een hacker zou ik het wel doen, maar ik snap jou wel.
 
Kreeg het advies om mijn simkaart in een ander toestel te steken op een andere locatie dan waar ik woon
 
Van de proximus expert
 
Kreeg het advies om mijn simkaart in een ander toestel te steken op een andere locatie dan waar ik woon
Wat zou daar dan de reden voor zijn?
Is dat op die melding te verwijderen?
Kunt het altijd eens proberen.

Je kunt op jou eigen telefoon altijd eens een gratis antivirus gebruiken, zoals AVG of Bitdefender free.
Daarnaast de gratis versie van Malwarebytes.
Kijken of die nog dingen vinden.
 
Laatst bewerkt:
ik adviseer je om eerst je toestel te back-uppen
dan je sim er uit te halen
en vervolgens terug naar fabrieksinstellingen .

Via je laptop inloggen op je Google account alle gegevens nalopen.
onbekende apps uit de back-up gooien. geheime vragen etc aanpassen nieuw sterk wachtwoord kiezen
En daarna je toestel weer in gebruik te nemen nog zonder sim.
waarbij je vooral de te installeren apps nogmaals onder de loep neemt weet je niet wat het is dan skippen.

daarna opnieuw opstarten en dan pas je sim er weer in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan