• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg touchpad laptop niet meer aant werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boody

Nieuw lid
Lid geworden
7 mrt 2017
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Ik heb een tijd geleden mijn trackpad uitgezet. Zo uitgezet dat hij niet meer te vinden is in mn device manager (geen idee meer hoe ik dat heb gedaan aangezien het zo lang geleden is.)

btw ik heb een asus N751JX-T7070H notebook

Drivers zijn allemaal in orde.

Ik heb geen idee hoe ik dit nu op moet lossen.... iemand die misschien weet hoe ik mn trackpad kan reviven?
 
Allereerst welkom hier op het forum!

Kun je dit niet met een toets aanzetten? Bij mij Asus is dit F9
Ik moet het wel in combinatie met de fn knop aanzetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zou wel de bedoelling moeten zijn... maar hij geeft aan touchpad disabled.... verder doet ie niks. aangezien mijn laptop denkt dat mijn touchpad compleet verdwenen is ofzo....
 
Ook niet als je het nog een keer in toetst? Dus dat hij op enable gaat staan.
Heb je het zonder en met de fn toets geprobeerd?

--- Update ---

Heb niet in tussentijd Windows 10 geinstalleerd?
Hie je jij trouwens dat de drivers nog goed zijn als hij in apparaat beheer niet zichtbaar is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja ik heb inderdaad windows 10 geinstalleerd. Maar ik heb vandaag alle drivers opnieuw geinstalleerd (juiste versies, juiste volgorde) gewoon van de asus site niet via apparaatbeheer.

(edit) volgorde maakt uit volgens asus.... lijkt me raar aangezien ik eerst ATK moest installeren.... dat heeft niks te maken met mn mousepad dacht ik.... maar heb het gewoon gedaan zoals het op hun website beschreven staat.

Ik heb in het verleden een keer de trackpad EXPRES er uit gegooid.... hij ging elke keer aan met opstarten (ook als hij disabled was in apparaatbeheer) het probleem is alleen dat ik niet meet weet hoe ik dat nou had gedaan.... anders wist ik nu wel hoe ik dat terug kon draaien (of niet)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn Asus staat in apparaatbeheer onder muis en andere aanwijsapparaten en dan als Asus support device, is dit bij jou ook aanwezig?

Kijk eens of je hier iets mee kunt.
Revive a dead touchpad

If your laptop doesn't feature a touchscreen display, then you will need a mouse to revive a disabled touchpad. With your touchscreen or mouse, open Settings and go to Devices > Mouse & touchpad. Scroll down to the bottom of the screen and click Additional mouse options.

The Mouse Properties window will open. Click the tab that lists your laptop's touchpad -- mine is labeled Dell Touchpad . If you don't see such a tab, then look for a tab labeled ELAN or Device Settings, where you'll see your touchpad listed under Devices. Click on the touchpad to select it and then click Enable. On my Dell Latitude, the Dell Touchpad tab featured a link that opened a custom Dell settings window whose main page had a toggle switch for turning the touchpad on and off.

One other thing to try is to see if your laptop has a function key that enables/disables the touchpad. It should look like a tiny touchpad with a diagonal line through it (it may be Fn + F5, Fn + F6 or something else entirely). Try toggling this key if you have it before you freak out about possible touchpad woes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even de Driver opnieuw downloaden en installeren! Anders kan je er ook nog voor kiezen om Windows opnieuw te installeren (wat hoe dan ook niet heel onverstandig is om af en toe te doen)...
 
Oke mooi, kan soms iets klein zijn waardoor je blijft zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan