• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg Windows 10 niet geïnstalleerd op nieuwe build..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander de Ruiter

Gewaardeerd
Lid geworden
10 jan 2007
Berichten
1.576
Waarderingsscore
2
Oke, een heel verhaal;
Heb dus een nieuwe pc gebouwd, specs zijn;

Intel i9 9900k - Nzxt X62 koeler
Asus Z390-F moederbord
2x 16GB ddr4 corsair 3000mhz ram
Asus rog GTX 1070 8gb
Samsung 960 EVO m2 ssd
Samsung 850 500gb sata ssd.
Western digital 1000gb hardeschijf
Corsair RM750i voeding

Probleem is nu dat ik voor geen mogelijkheid Windows 10 geïnstalleerd krijg..
Heb een bestand van een torrent site gedownload, op een bootable stick gezet en de installatie opgestart.
Deze loopt vervolgens compleet vast bij het stukje update in het install menu, kan dan niets meer.

Als ik via Microsoft zo’n installatiebestand download en op een USB gooi krijg ik vreemde bsod’s.. Irql not equal or less bijvoorbeeld.

Hoe kan dit en hoe los ik zoiets op?
Memtest86 kwam niks in naar voren.
Heb voor de installatie alle schijven losgekoppeld behalve de m2 schijf, hier moet Windows uiteindelijk op geïnstalleerd worden.

Heb ook geprobeerd Windows op een andere schijf te installeren, ook dat wou niet lukken.

Installatie zonder netwerkkabel is ook tevergeefs.

Nieuwe bios versie is inmiddels geïnstalleerd.
 
Begin ermee via Asus de Intel Chipsetdriver te downloaden, zodat je die meteen kan installeren als Win 10 geïnstalleerd is.

Nooit Windows 10 via torrents downloaden!


Een vraag: heb jij ook een licentie voor Windows 10, daar het een nieuwe computer is, die nog geen digitale licentie heeft van MS.

Download van Heidoc de Windows ISO Downloader en download daarmee de ISO van Windows 10.

Let op: met Rufus maak je een bootable USB-stick, die USB-stick moet minimaal 8 GB groot zijn en Rufus stel je in OP GPT - de USB stick zal dan geformatteerd worden in FAT32 en dan zal daarop de ISO worden uitgepakt.

Is dat klaar, dan kan je jouw nieuwe computer ermee installeren (UEFI kan enkel overweg met FAT32).
 
Die chipset van intel heb ik nog niet, daar kan ik ook nog niks mee zolang Windows 10 niet draait, toch?

Een licentie heb ik(nog niet) wou eerst zien dat ik het systeem draaiend heb en dan eens een licentie gaan kopen.
 
Gewoon W10 met de Media Creation Tool op een USB stick zetten, ermee booten via het boot menu, schijf maagdelijk leeg maken, alle partities verwijderen en W10 zelf de schijf in laten delen.

Je zegt wat over BSOD maar schrijft niet wat daar is stond.
 
In mijn eerste post heb ik aangegeven dat op jou manier niet werkt en ik dan een bsod krijg met IRQL_NOT_EQUAL_OR_LESS.
 
Ik zag een * bij hoe groot de USB-stik moet zijn. Is nu verbeterd.

Nog geen Windows 10 licentie bij al die dure spullen, dat spoort niet echt.

Als jij het nu echt op mijn manier gaat doen moet het lukken.
 
Heb een USB stick van 8gb.
Rufus maakt op dit moment de USB-stick, zal het zo dadelijk uit proberen.

Zal het resultaat direct hier posten.
 
Helaas, tijdens de installatie op het stukje updates installeren krijg ik een bsod.
KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

2e poging;
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is de installatie eindelijk gelukt.
Sata, chipset, audio, lan en Nvidia drivers heb ik geïnstalleerd.

Probleem is nu alleen nog dat na een aantal minuten de pc ‘bevriest’ alles loopt vast en muis beweegt niet meer..
 
Goedemorgen Sander,
ik hoop dat je toch goed geslapen hebt.

Begin ermee de PC van de stroom te halen en dan het tweede blokje werkgeheugen te verwijderen.

Sluit de stroom weer aan en start de computer.

Hoe draait Windows nu? Indien de bevriezing weer gebeurt, dan weer afsluiten enz.
Verwissel dan het eruit gehaalde werkgeheugen latje dan met dat op de plek waar het ene latje zit.

Als Windows nu wel goed draait heb je het probleem gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan