• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kritieke proces dood

Status
Niet open voor verdere reacties.
In veilige modus gaat hij bijna gelijk op het blauwe scherm?
Anders zou je daar kunnen kijken of je bij jou bestanden kunt komen om die veilig te stellen.

Anders kun je dit nog proberen.
 
In veilige modus gaat hij bijna gelijk op het blauwe scherm?
Anders zou je daar kunnen kijken of je bij jou bestanden kunt komen om die veilig te stellen.

Anders kun je dit nog proberen.
Zoals ik eerder aangaf gaat het systeem niet naar veilige modus als <enter> op geeft maar direct naar het blauwe scherm. Een back-up maken is dus ook niet mogelijk want Windows 10 start niet op.
Als het mij lukt Windows 10 te downloaden voor een verse installatie, ben ik dan mijn privé bestanden kwijt ?
 
Laatst bewerkt:
indien je vanaf een usb stick of een dvd opstart om een verse installatie te starten ja dan ben je je privé bestanden kwijt ..
je heb eerder al aangegoven dat het opstarten vanaf een installatie medium ( usb stick ) niet mogelijk was , hoe ga jij dan een verse installatie kunnen volbrengen !
 
Mmm...ok maar heb nog niet geprobeerd op te starten met een dvd en kijken of het wel naar het veilige modus gaat
 
indien je vanaf een usb stick of een dvd opstart om een verse installatie te starten ja dan ben je je privé bestanden kwijt ..
je heb eerder al aangegoven dat het opstarten vanaf een installatie medium ( usb stick ) niet mogelijk was , hoe ga jij dan een verse installatie kunnen volbrengen !

Een verse installatie is niet gelukt. De bestaande produktcode wordt niet herkend. Na enige pogingen blijft de scherm zwart en gaat niet uit zichzelf uit. Telkens als de voedingskabel wordt aangesloten blijft de scherm zwart. Dmv van de uit knop reageert de laptop ook niet.
 
de bestaande produktcode word niet herkend ..das raar want aangaande je produktcode word er besloten welke versie er geinstaleerd word .. de home of de pro !
denk dat er iets stuk is aangaande de voeding...aan u om te overwegen of je deze nog wilt laten maken of een nieuwe aankoopt .
 
de bestaande produktcode word niet herkend ..das raar want aangaande je produktcode word er besloten welke versie er geinstaleerd word .. de home of de pro !
denk dat er iets stuk is aangaande de voeding...aan u om te overwegen of je deze nog wilt laten maken of een nieuwe aankoopt .
Als een andere laptop in de plaats voor komt, is er een mogelijkheid om de persoonlijke data van de oude ssd te redden ?
 
Als een andere laptop in de plaats voor komt, is er een mogelijkheid om de persoonlijke data van de oude ssd te redden ?
 
je krijgt deze stukkende niet eens meer opgestart wil jij de data die er op staat redden dien je de schijf er uit te halen en extern aan te koppelen via de dockingstation ..een andere mogelijkheid zie ik niet om de data er af te halen , tenzij je dit door anderen laat doen !
 
je krijgt deze stukkende niet eens meer opgestart wil jij de data die er op staat redden dien je de schijf er uit te halen en extern aan te koppelen via de dockingstation ..een andere mogelijkheid zie ik niet om de data er af te halen , tenzij je dit door anderen laat doen !
Dank voor de reactie. Ik begrijp dus dat de SSD niet rechtstreeks via een daarvoor speciale kabel naar één vd poorten kan.
 
Eerst laptop openmaken, SSD verwijderen. Daarna in een externe behuizing of een dockingstation aan een andere pc verbinden en op zoek gaan naar je persoonlijke datamappen. Eens gevonden via copieren en plakken naar andere pc en "oude" ssd testen of die nog goed is. Zo ja, kan je die in een externe behuizing laten zitten en als backup schijf gebruiken.
 
aangezien de stukkende laptop niet op te starten is en tevens ook niet via een installatie medium wilt starten kan je ook geen linux live cd gebruiken om bestanden af te halen , blijft dus enkel het uitbouwen van de schijf over om deze extern te benaderen of je dient dit door anderen te laten doen maar deze zijn aanzienlijk duur !
 
Eerst laptop openmaken, SSD verwijderen. Daarna in een externe behuizing of een dockingstation aan een andere pc verbinden en op zoek gaan naar je persoonlijke datamappen. Eens gevonden via copieren en plakken naar andere pc en "oude" ssd testen of die nog goed is. Zo ja, kan je die in een externe behuizing laten zitten en als backup schijf gebruiken.
Dank voor de tip. SSD is al verwijderd en externe behuizing is besteld. Ben benieuwd en kan niet wachten totdat de behuizing er is.
 
aangezien de stukkende laptop niet op te starten is en tevens ook niet via een installatie medium wilt starten kan je ook geen linux live cd gebruiken om bestanden af te halen , blijft dus enkel het uitbouwen van de schijf over om deze extern te benaderen of je dient dit door anderen te laten doen maar deze zijn aanzienlijk duur !
Emi en collega's hartelijk dank voor het helpen oplossen van mijn probleem. Helaas is het niet gelukt de laptop aan de praat te krijgen.

Ik hoop dat ik in de toekomst van uw expertise mag blijven gebruiken indien dat ooit voordoet.

Dank u !!!
 
Zeker jammer dat de laptop niet meer te redden was.
Maar het belangrijkste is het veilig stellen van jou bestanden.
Je weet nu de weg naar dit forum, mocht het weer nodig zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan