• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kritieke proces dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

peppy

Gevestigd lid
Lid geworden
28 mrt 2010
Berichten
291
Waarderingsscore
0
Goedendag heer, mevrouw,

Verzoek om uw hulp bij het volgende probleem.

Nadat ik gisteravond op mijn laptop een systeem herstel wilde uitvoeren met datum 19-11-2020, kreeg ik de melding dat het niet gelukt was vanwege een probleem die niet opgelost kan worden. Sindsdien vertoont de laptop na herhaaldelijk opstarten een blauw scherm en na alle stappen gevolgd te hebben, blijft het scherm blauw. Op het scherm wordt getoond:
Stopcode : CRITICAL PROCESS DIED

Helaas lukt het niet om een afbeelding met de melding van het scherm bij dit bericht toe te voegen.

Het besturingssysteem is Windows 10 Home.

Ik hoop dat u dit probleem voor mij kan oplossen.

Mvg, Peppy
 
Miss. dat één van deze oplossingen wil werken.

Tip voor de toekomst, laat elke dag een incrementele back-up maken met een opstart USB stick ervoor, heb je altijd een werkende Windows 10 image, met Aomei b.v.
Je dient wel na elke ½ jaarlijkse upgrade een nieuwe aan te maken voor de zekerheid.
 
Bedankt Lange Pier voor uw reactie.

Door op Shift+F8 en tevens op Windows-toets+R tijdens het herstarten van de laptop te drukken, krijg ik na vele pogingen helaas de laptop niet in de Veilige Modus. Het blauwe scherm komt steeds terug.
Heeft u mss andere tips aub?

Groet, Peppy
 
Door op Shift+F8 en tevens op Windows-toets+R tijdens het herstarten van de laptop te drukken,
Je dient alleen Shift en F8 in te drukken.
Press Shift + F8 before Windows 10 starts loading so that you make it start the recovery mode, from where you can boot into Safe Mode.
 
Ook Shift+ F8 lukt niet, heb meerdere keren gedaan. Gaat telkens terug naar het blauwe scherm.
 
Hopelijk is jou Engels een beetje goed.
Kijk dan eens naar het antwoord van Vijay.
 
Interessant stuk uit 2019 en met beetje hulp van Google translate begrijp ik dat er (nog) steeds geen oplossing is. Het is wel frustrerend wat je ook probeert je komt vanwege dit probleem niet in veilige modus.
Alle tips of oplossingen zijn nog van harte welkom.
 
Helaas, ook geen succes :confused:
 
haal indien mogelijk de accu er uit en start enkel op met de adapter aangesloten ..
van het moment de laptop opgestart word en je zie het bios post scherm trek je de adapter los hier door valt het systeem uit .... herhaal dit tot 3x toe ..de 4de keer start je de laptop gewoon op zonder de adapter los te trekken en het systeem zou zich vervolgens zelf herstellen ..als ook dit niet lukt dien je effectief op te starten vanaf een installatie dvd of usb stick om de optiete gebruiken links onder in beeld "deze pc herstellen "
*indien herstellen niet kan uitgevoerd worden dan blijft een verse installatie de enige optie !
 
Ok ik hou je later op de hoogte wat de uitkomst zal zijn.
 
Of via deze methode maar dan wel veilige modus.

Of via de installatiemedium op de USB stick of DVD een systeemhestelpunt proberen terug te zetten, via de herstelopties, miss. dat hij dat zo wel wil.
Goedendag dmv deze info is het gelukt om via F8 op de Veilige Modus scherm te komen. Echter, na meerdere malen alle opties uitgeprobeerd te hebben, komt het blauwe scherm netjes weer terug. Vanuit het blauwe scherm kom ik nu ook op de Veilige Modus scherm met het zelfde resultaat. De overige door jouw gegeven mogelijke oplossingen moet ik nog uitvoeren.
 
Heb jij in veilige modus ook de sfc scan gedaan?
Malwarebytes laten lopen?
 
Heb jij in veilige modus ook de sfc scan gedaan?
Malwarebytes laten lopen?
Het probleem is dat wanneer men vanuit de 'Geavanceerde opstartopties' scherm <enter> geeft bij 'Veilige modus', dan verschijnt wederom het blauwe scherm. Het systeem reageert niet op alle opties.
Vanuit het blauwe scherm wel de sfc /scannow uit kunnen voeren met als resultaat 'Windows Resource Protection could not perform the requested operation'.

Tot overmaat van ramp kan ik de Windows Home dvd nergens terug vinden voor een eventuele verse installatie.
 
Malwarebytes heb ik helaas niet op de laptop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan