• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kritieke proces dood

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je gewoon ophalen bij Microsoft met de Media Creation tool.
Ding is al digitaal geactiveerd derhalve geen key ingeven.
Heb gister wel de Media Creation Tool op USB stick gezet en in de laptop gestopt. Daarna de Boot order op USB Hard Disk gezet en bij het herstarten vd laptop wordt de USB niet herkent
 
je dient het media creation tool op te starten en vervolgens een usb stick aan te maken zodat de installatie bestanden er op komen te staan ..om er daarna van op te starten ..
 
je dient het media creation tool op te starten en vervolgens een usb stick aan te maken zodat de installatie bestanden er op komen te staan ..om er daarna van op te starten ..
Ok goed dat ik t nu weet.
 
de laptop geforceerd uitzetten heeft u niet geholpen , daar hoor ik niets over !
 
de laptop geforceerd uitzetten heeft u niet geholpen , daar hoor ik niets over !
De laptop heb ik tig-keren uitgeschakeld dmv start/uitknop en stroomkabel uitgetrokken uit de laptop als u dat bedoeld
 
bezie mijn eerder bericht .. het komt er echt op aan om op het juiste moment de adapter los te trekken zonder dus dat de accu aanwezig is .. blijf van de start knop af daar dien je niet aan te komen ..de start knop gebruik je enkel om de laptop op te starten in dit geval .. wat jij nu gedaan heb is geen geforceerde uitval ..
 
Heb gister wel de Media Creation Tool op USB stick gezet en in de laptop gestopt. Daarna de Boot order op USB Hard Disk gezet en bij het herstarten vd laptop wordt de USB niet herkent
Vervolgens download je het hulpprogramma voor het maken van media. Zie de onderstaande instructies voor meer informatie over het gebruik van het hulpprogramma.
Stond er wel bij, overigens.

Verwijder de partities in de geavanceerde schijf opties als je een verse installatie wilt en laat W10 zelf de schijf indelen.

Wil je geen Microsoft account maar een lokaal account, trek de netwerk stekker eruit, schijn je dan wel die optie te krijgen.
 
je dient het media creation tool op te starten en vervolgens een usb stick aan te maken zodat de installatie bestanden er op komen te staan ..om er daarna van op te starten ..
Dag, de tool bestaat uit 1 exe. bestand en de USB wordt nog steeds niet herkend door het ststeem.

Malwarebytes bestaat uit 3 bestanden, ook deze wordt niet herkend door het systeem.
 
Malwarebytes kun je downloaden via www.malwarebytes.org

Windows herstel stick/dvd kun je maken via de site van Microsoft.
Kijk hier voor informatie.

Ok dank. Zodra ik thuis ben ga ik daarmee aan de slag op mijn stand-alone pc.
Wordt vervolgt 👍

Malwarebytes kun je downloaden via www.malwarebytes.org

Windows herstel stick/dvd kun je maken via de site van Microsoft.
Kijk hier voor informatie.
Op de website van 'Een opstartbare herstel/recovery CD/DVD/USB-stick maken' zie ik geen mogelijkheid om te downloaden. Kan t zijn dat het een niet- gratis software is?
 
Je kunt hier onderaan onder het tweede plusje vinden wat jij zoekt.
Hier kun je het gratis downloaden.
Deze link had Lange Pier ook al geven :)
 
Je kunt hier onderaan onder het tweede plusje vinden wat jij zoekt.
Hier kun je het gratis downloaden.
Deze link had Lange Pier ook al geven :)
Lange Pier had de link idd al gegeven en zou als laatste optie zijn als er geen andere oplossing voorhanden was.
Het valt mij op dat de USB-stick niet wordt herkend ook als in de BIOS de boot order op USB staat.
Om die reden is het niet mogelijk de Media Creation Tool en Malewarebytes uit te voeren.

Heeft u nog andere opties om het probleem op te lossen ?
 
Kun je Malwarebytes niet in veilige modus opstarten vanaf usb?
Dat hoef je niet te doen tijdens het opstarten.

Kun je in veilige modus Media creation tool ook niet starten?
Dus als de computer opgestart is pas openen vanaf usb.
 
Kun je Malwarebytes niet in veilige modus opstarten vanaf usb?
Dat hoef je niet te doen tijdens het opstarten.

Kun je in veilige modus Media creation tool ook niet starten?
Dus als de computer opgestart is pas openen vanaf usb.
Dat klopt. Krijg wel de zwarte scherm met opties Veilige modus etc. etc. en als ik daarop selecteer en enter geef dan loop het systeem door naar het blauwe scherm.
Als wordt herstart met de USB in de ingang dan wordt hij niet herkend en loop t systeem ook door naar t blauwe scherm.
 
vooropgesteld dat je een uefi systeempje gebruikt en dat de usb stick opstartbaar is dien je secure boot uit te zetten wil jij kunnen opstarten vanaf de usb stick
 
Heb op google opgezocht wat uefi precies inhoudt en kan niet met zekerheid zeggen of mijn laptop dat heeft. Zoveel kennis ontbreekt bij mij wat computers en hun systemen betreft. Zal secure boot uitzetten als t in de bios voorkomt en opnieuw met de USB opstarten. Wordt vervolgt...
 
hoe oud is deze laptop ... in veronderstelling dat deze nog geen 6 jaar oud is heb jij dan een uefi systeem ... is deze ouder dan heb je eerder een gewone bios ...mocht dat zo zijn dan is de stick hoogstwaarschijnlijk niet opstartbaar omdat je eerder aangaf dat deze niet herkend werd ..
weet dat sommige sticks gewoon niet opstartbaar te maken zijn ..
ook dat sommigen sticks eerder in het bios gezien worden als een usb hdd indien deze dus wel opstartbaar zijn .
 
Ga met verschillende USB sticks eerst op m'n stand-alone pc proberen welke vd USB's automatisch opstart. Degene die dan opstart zal ik dan op de laptop uitproberen. U hoort nog van mij.
 
De laptop is zeker 8 of 9 jaar oud.
 
dan heb jij nog de oude bios en geen uefi systeem m.a.w.de usb stick is niet opstartbaar aangezien deze niet herkend word in het bios ...
merk/model van deze stick !
om een paar te noemen die dus wel opstartbaar kunnen gemaakt worden ... Integral , Cruzer , Emtec , Kingston , DataTraveler en de Medion usb stick van den Aldi
 
dan heb jij nog de oude bios en geen uefi systeem m.a.w.de usb stick is niet opstartbaar aangezien deze niet herkend word in het bios ...
merk/model van deze stick !
om een paar te noemen die dus wel opstartbaar kunnen gemaakt worden ... Integral , Cruzer , Emtec , Kingston , DataTraveler en de Medion usb stick van den Aldi
Drie verschillende merken usb's worden in de bios herkend echter bij het opstarten loopt het systeem vrolijk door naar het blauwe scherm.
Ik blijf stiekum hopen dat met jullie expertise in ieder geval al mijn data gered kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan