• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Kun je met een smartwatch ook anderen in de gaten houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Een gescheiden kennis hoort dat haar kind een smartwatch van de ex gaat krijgen.
Kan dat een bedreiging voor o.a. haar privacy zijn? De ex is bovendien it'er.
Met andere woorden, kan de ex op afstand het doen en laten van mijn kennis volgen?
Het wordt er immers een met een sim-kaart.
Kan hij niet beter in een metalen doos bewaard worden.:(
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mij zeker wat zorgen daarover maken. Meteen de smartwatch resetten en opnieuw configureren met een ander account zou ik zeker doen. Ook de simkaart eruit halen maakt het ook al een stuk veiliger.

Maar aan de andere kant, als de ex ook de vader is van het kind kan ik de stap van hem wel begrijpen.
Maar het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Als hij bijvoorbeeld gewoon nieuw in doos is en het een ouder kind is die er een graag wil hebben.

Ik denk dat het beste is dat ze beiden een goed gesprek hebben over waarom en hoe met de smartwatch omgegaan wordt.
 
"Meteen de smartwatch resetten en opnieuw configureren met een ander account zou ik zeker doen."
Dat zou waarschijnlijk tot conflicten leiden (maar is idd een mogelijkheid waar ik niet aan gedacht heb.

"Ik denk dat het beste is dat ze beiden een goed gesprek hebben over waarom en hoe met de smartwatch omgegaan wordt."
De relatie is niet optimaal. Er is wantrouwen waarvan we niet weten of dat terecht is. Mijn kennis wil niet dat ze de hele dag door haar ex on-line gevolgd kan worden.
Al denk ik nu wel te weten wat de ex getriggerd heeft om die dingen aan te willen schaffen: echt het kind kunnen volgen dat zich al ooit (onschuldig) verstopt heeft.
Ik denk dat een metalen doos de enige rustgevende oplossing is.
 
Ik vermoedde al zoiets. Ook heb ik het idee dat het om een jonger kind gaat. Het zal altijd problemen geven, gescheiden ouders die niet meer goed met elkaar om kunnen gaan. Dan wordt al snel het kind dat de rekening krijgt. Haar ex heeft als vader(? gokje) nu eenmaal ook plichten en rechten.

Willen weten waar je kind is en weten dat het kind veilig is, is iets dat ik van een ouder, ook van een gescheiden ouder, niet vreemd vind.

Wat volgens mij de grootste risico's zijn:
1 volgen via GPS.
gezien dat het kind al een keer vermist is geweest logisch Wat je ermee kan achterhalen is waar je kind (geweest) is. gedeeltelijk volg je zo natuurlijk ook de gangen van je kennis, zeker bij jongere kinderen. Aan de andere kant weet je natuurlijk nooit precies wanneer het kind bij je kennis is of weg/bij is met familie of vriendjes.

2. Afluisteren.
Theoretisch zeker mogelijk, maar in de praktijk merk ik toch een paar dingen op. Ten eerste zijn het niet bepaald de beste microfoons, bedoeld voor dichtbij, die ook nog eens regelmatig bedekt is door kleding. Ook is het continu afluisteren niet echt makkelijk, want de accu van zo'n smartwatch houdt dat niet heel lang vol, zeker als hij via een simkaart met een telefooncentrale moet communiceren.

En in een doosje stoppen hoeft niet, gewoon zorgen dat de accu leeg is.

O gewoon zorgen dat de smartwatch thuis niet gedragen wordt en uit staat. Vader/ouders weet waar het kind is en het kind is te vinden , maar de privacy blijft redelijk gewaarborgd.
 
"zeker als hij via een simkaart met een telefooncentrale moet communiceren. "
En dan ook nog de datakosten want je hebt gewoon een abo nodig.

Bedankt voor je bijdrage. Mijn kennis vind dit nuttig.
 
Met andere woorden, kan de ex op afstand het doen en laten van mijn kennis volgen?
Natuurlijk kan die dat ! De App word op een Android geinstalleerd en smart apparaten hebben een standaard wachtwoord dat onmiddelijk moet verandert worden .Doe je dat niet zal je Smart apparaat snel gehackt zijn !
 
"zeker als hij via een simkaart met een telefooncentrale moet communiceren. "
En dan ook nog de datakosten want je hebt gewoon een abo nodig.

Bedankt voor je bijdrage. Mijn kennis vind dit nuttig.
Die sim-kaart is gekoppeld aan een mobiel internet abonnement niet aan een telefoon abonnement . 4G , nu ook al 5G
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan