• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kuren met hdmi kabel vanaf laptop naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
1.852
Waarderingsscore
479
Dochter heeft een HP laptop.
Ze heeft dat Disney+ genomen, maar wil dat liever op haar TV bekijken, dus leek het een goed plan om dan gewoon een HDMI kabel in de TV te duwen en klaar.

Dat leek inderdaad zo te werken. W10 herkende de Samsung TV, maar er kwam geen geluid. Wel via de speakers van de laptop als je de HDMI kabel uit trekt.
Eens via de geluidinstellingen geprobeerd en test gedaan maar kreeg dan continue te lezen dat het al in gebruik was door een ander proces.

Dus rond gelezen op internet waar ik de tip vond om dan de Samsung TV als standaard geluid ding in de laptop aan te geven. Dat gedaan. Zelfde probleem.
Laptop herstart, weer bij de geluidinstellingen de test gedaan, ja er kwam geluid op de Tv.
Disney op gezet, geen geluid. GRRRR.
Goed, net kregen we geluid na een herstart, dus herstart gedaan, geen test, rechtstreeks Firefox opstarten Disney+ gestart en jawel er was geluid op de TV. Hehe... eindelijk.

Nou nee dus.

Tot zo ver de testen, om de laptop te gebruiken, moet je ze dan wel weer het geluid omzetten naar luidsprekers/headset. Maar dat is op zich geen probleem.
Wil ze weer TV kijken dan kan de kabel er weer in. Maar het probleem blijft dat ze dan geen geluid heeft en dat alleen op de TV krijgt als ze de laptop herstart en dan meteen naar Disney+ gaat (ook van toepassing voor andere geluiden trouwens, die doen 't dan ook niet op TV.

Vraag: Is dat een bug van W10 of is dat op een of andere manier te krijgen dat dit normaal schakelbaar is zoals het hoort en er gewoon geluid naar de TV gaat?
Wat ik ook vreemd vind is dat als ik bij de geluidsinstellingen ga kijken via configuratiescherm->geluiden, dat er bij de luidsprekers/headset van de laptop een luidsprekertje staat maar bij de HDMI kabel een groen telefoonhoorntje, die had ook een instelling van "geluid dempen als de laptop als telefoon gebruikt wordt". Ik verwachtte daar geen groen telefoonhoorntje eigenlijk maar ook een luidsprekertje.

Dus beetje vaagheid. Iemand ideeƫn? Of dit meegemaakt en weet een oplossing?
 
Dus de HDMI audiouitgang kiezen als Disney aanstaat geeft geen resultaat?
 
Nope, er gebeurt precies wat ik omschrijf.
Het schijnt alleen te willen werken als ik eerst de hdmi audio uitgang als standaard kies, dan de laptop herstart en dan meteen naar Disney ga.
 
Jazeker, die wilde me al een complete TV bouwen met ingebouwde app, maar heeft het nu te druk met iets voor Dagobert, over een maand of 2 heeft ie pas tijd. :p:joy:
 
Kan het niet aan de software (van Disney) liggen?
Ik heb dat probleem hier ook met de app van VTM Go, die geeft geen geluid aan de TV door terwijl ik met alle andere apps op de laptops geen probleem heb. Gelukkig werkt Kodi wel want die gebruik ik het meeste. Overigens dacht ik, is het normaal dat als je een HDMI kabel aan de laptop aansluit, de laptop zelf geen geluid meer doorgeeft aan de TV. Ook moet ik geen TV instellen als ik de laptop via TV wil gebruiken.
Ik heb 3 laptops, 2 HP's en 1 MSI en die hebben geen probleem met de TV.
 
Tja Shady, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Dat werkt net als Ziggo Go via de browser, dus geen eigen sofware, je zou het kunnen vergelijken met Youtube filmpjes.
De laptop schakelt wel goed over naar de TV en het geluid van de laptop zou dan uit moeten en het geluid via de TV afspelen (middels de HDMI kabel).
Op de TV hoef ik ook niets in te stellen.

Na een herstart doet ie dat wel. Ik ben nog eens gaan zoeken op internet, ook in het Engels deze keer en het blijkt dat dit euvel toch best erg vaak voor komt en een van de gebruikte oplossingen is ook die wat ik zelf gevonden had.
HDMI geluid standaard zetten, lapto herstarten en dan meteen kijken.
Ik zal nog eens testen of het zich ook voor doet met Youtube en een andere browser, kunnen we dat ook gelijk uitsluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan