• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Labtop geen disk response meer:, ter ziele?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
De Asusk53s van een kennis start plotseling niet meer op. Heeft nog oude HDD, maar met SSD zelfde verschijnselen:
Bij het opstarten als eerste een blauw scherm. Na opnieuw opstarten gaan alle ledjes branden, maar dat van de disk gaat direct weer uit en verder geen reactie meer. Dat blijft zo. Ik hoor wel wat geluid. Waarschijnlijk de disk die wel blijft draaien.
Als iemand weet hoe dit aan te pakken om de oorzaak te vinden zou dat fijn zijn.
(Ik moet wel vanuit de camping werken dus e.e.a. zal een beetje traag en onhandig gaan.)
60f17d17dffed-Laptop.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij het opstarten als eerste een blauw scherm
Staat daar niets in?
Met een Linux Live USB stick opstarten wil wel?
Binnenzijde stofvrij?
Zit wel aan de adapter?
Wat gebeurd er zonder geheugenreepjes? bios beeps?

Zonder code's o.i.d. wordt het een paling pakken in een emmer snot.
 
Ik meen dat de melding was dat er opnieuw opgestart moest worden. De rest heb ik nog geen gelegenheid voor maar probeer ik de komende dagen door te lopen. Eerst een stick kopen want wat ik heb is gereserveerd of super traag.

Nog vergeten te vermelden dat hij echt dood lijkt, dus ook geen beeldschermactiviteit!!

Binnenzijde stofvrij? Waarschijnlijk niet, maar de laatste keer dat ik hem openmaakte moest hij naar de reparateur omdat er iets was fout gegaan.
Zit wel aan de adapter? Ja
Wat gebeurd er zonder geheugenreepjes? bios beeps? Er kwamen geen beeps maar probeer ik komende dagen als eerste zonder geheugenreepjes.
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost.
Na spanningsloos maken en accu verwijderen en de powerknop voldoende vaak ingedrukt te hebben deed hij het nog niet.
De volgende dag nog eens geprobeerd en hoezee. Hij startte normaal op.
Lijkt toch iets te maken te hebben met de voeding/accu of dat hij op een verkeerd moment de klep dichtgedaan heeft om hem daarmee uit te schakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan