• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

lagen in photoshop maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankve

Nieuw lid
Lid geworden
29 mrt 2023
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik ben na al die jaren nog steeds een beginneling met photoshop.
Moet ook telkens weer opzoeken als ik een tijdje niet geshopt heb: "hoe moet dat ook alweer?"
Er zijn hier vast mensen bedreven met het program. Ik heb nog een oude versie, elements 10.

Ik heb m.b.v. A.I Art een afbeelding gemaakt en die geopend in photoshop.
Nu zoek ik een eenvoudige manier al dan niet via een ander programma/site om de kleurlagen te scheiden.
Ik herinner me iets van een oud project waar iemand mij heeft geholpen om per laag aan te leveren maar ik weet niet meer waar ik die info heb gelaten en hoe ik het toen heb gedaan en wie mij daar ook alweer mee geholpen heeft destijds.

De bedoeling is dus dat ik op rechts waar de lagen staan. Een laag met rood, geel, zwart , donkergrijs, lichtgrijs enz. krijg.
Ik kan het per kleur selecteren en een nieuwe laag mee maken maar er is dacht ik ook een snellere manier.

Wie helpt mij weer ff verder?
 
Ik begrijp niet helemaal goed waar je naartoe wilt met die lagen. Leg eens uit hoe je dit manueel doet. Is het de bedoeling om een foto in kleuren uit te splitsen (zoals in CMYK) of wil je dezelfde foto in lab-colors in diverse kleuren hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan