• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lagg/stuttering bij bijna ieder game?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je Windows 10 nu helemaal up to date?
Dus versie 15063-632.
Dit kun je zien door via de zoekfunctie winver in te typen.
Windows 10 is ook gemaakt voor het gamen. Die heeft ook een game optie erop staan.
Oke wij wachten het af.
 
Windows is up to date. De lagg/stuttering is er nog wel, maar minimaal. Niet telkens om de seconde net als voorheen.
 
Wat je nog kunt proberen is alle live tegels die je niet gebruikt uitzetten en verwijderen.
Heb je alle privacy instellingen al nagelopen? Zo niet loop die en andere instelling eens na. Alles wat je niet nodig hebt uitzetten. Verwijder alle programma's die je niet gaat gebruiken, programma's die je niet in Windows kunt verwijderen, kun je met Ccleaner wel verwijderen. Door dat er dan minder op de achtergrond bezig, merk je hopelijk dan dat het gamen nog beter gaat.
 
Beste Omer,

Is de stuttering nog verbeterd?
 
ja, sorry wegens omstandigheden vergeet ik telkens een update te geven. De stuttering komt af en toe toch nog voor en ik denk niet dat dit door online servers komt. het is sowieso wel minder dan voorheen.

hier nog een linkje naar speccy, om dat ook nog even te checken:
http://speccy.piriform.com/results/gCdZp7FhnYok5dgHKJIIlRQ
 
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen.
Oke goed om te horen dat het al stukken is verminderd. Ik zal vanavond Speccy eens doorkijken of ik nog iets zie wat niet goed is.
 
CS:GO is een steam game en GTA V is een non-steam game(eigen rockstar launcher). Dus de betreffende game kan niet buiten steam om worden gespeeld.
Ik zal even kijken naar het geval met de host services. Het zijn er inderdaad veel.

En wat bedoel je met current TCP connections? Als het gaat om de googlechrome en steam connecties die aanstaan, dat is altijd al zo geweest bij mij. Ik heb wel vaker dingen op het achtergrond draaien die verbinding maken met het internet. Dat heeft voorheen geen invloed gehad op mijn prestaties, dus dat zou nu ook niet zo moeten zijn denk ik.
 
Maar je kunt het altijd eens testen of het probleem dan weg is. Zo niet kun je het altijd weer aanzetten. Want wat eerder wel goed werkt, geeft geen garantie dat het goed blijft werken.
 
Ik wou dus wat van die service host uitschakelen, maar geen van alle gebruikt cpu? Ze staan allemaal op 00CPU in de tab details?
 
Ik weet daar verder weinig van.
Maar heb je al geprobeerd de svchost.exe uit te zetten en dan een spel te spelen.
Want dan vraagt hij het meest van de computer.
 
Dat zal ik dan toch even proberen.
Ik heb trouwens een ander spel geprobeerd (NFS via origin). Wanneer ik te snel rijd, heb ik delen van een wereld die niet geladen worden en val ik zelfs door de grond? miss dat deze informatie ook helpt bij het uitzoeken aan welk onderdeel het kan liggen?
 
Het lijkt haast dat jou videokaart de snelle beeld niet kan verwerken.
Had jij trouwens nog gedaan war er in mijn bericht 43 stond?
 
Jazeker, dat heb ik al geprobeerd.

Dat is zeer jammer om te horen voor mij. Ik ben momenteel bezig mijn RAM ter RMA aan te bieden. Als dat het probleem niet oplost, dan zal ik wel de GPU opsturen aangezien dat de een na laatste optie is, dan weet ik 90% zeker dat ik niet met kosten tot 35 euro zit bij azerty (onderzoekskosten indien er niks aan de hand is).
als dat het ook weer niet is dan is het toch de cpu.

Gelukkig bied corsair lifetime warranty :)

ik hoop het weer eens z.s.m. af te handelen. Ik word nu wel een beetje gek van het heen en weer sturen van producten voor RMA :mad::mad:
 
Ik zeg niet dat het de videokaart is hoor :)
Maar dit lijkt mij de eerste optie.
Ja hopelijk wordt het snel opgelost, want gamen met kleine onderbrekingen is vervelend.
Ik heb daar gelukkig geen last van, ik speel zelf via een Xbox One online.
 
ik heb zojuist een test gedaan met Furmark. daarop is ook te zien dat er constant een miliseconde vastgelopen woord in de beweging, dit is zeer vergelijkbaar met wat er tijdens het gamen gebeurd, maar dan gebeurt het op verschillende momenten. hieronder de video, ik hoop dat het te waarnemen valt. het is gefilmd met mijn iphone 7.


ik heb het probleem even ook besproken met azerty, die zegt my te vermoeden dat dit niet een probleem met de gpu is.
 

dit is hoe vloeiend het ooit heeft gewerkt, dit is dan wel in game opgenomen maar wat je hier waarneemt was ook wat ik in het echt kon waarnemen via mijn monitor. als je dit vergelijkt met de vloeiendheid hierboven is het toch wel anders.
 
Bij jou eerste video is het iets te zien, vooral in de cirkel.
Maar waar denkt Azerty dan wel aan?
 
Dat bedoelde ik eigenlijk. De eerste video is hoe het nu is. Tweede hoe het was. Azerty heeft alleen gezegd de vermoeden te hebben dat dat niet de gpu is. Die hebben niet gezegd waat het juist aan kan liggen.
 
Maar als hun zeggen dat het de gpu niet is dan ligt het dus niet aan de processor?
Kunt zeker geen andere videokaart erin testen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan