• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Landscape mode in LibreOffice Spreadsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Ik moet een spreadsheet uitprinten in landscape mode.
De printer print in Landscape maar LibreOffice staat in Portrait mode.
Daardoor knipt ie een deel van de rechterkant af.
Hoe zet LO Spreatsheet in Landscape mode?
perloc
 
Dank je wel! Ik heb de help van LO (nog) niet gedownload (waarom zit die er niet gewoon erbij??) en daarom kon ik niet via de help wijzer worden.
MVG perlo
 
ik gebruik zelf de LibreOffice dus niet en heb er geen idee van of de help er bij zit of niet ..
enerzijds is het een feit dat Windows 10 help files tegen werkt mochten deze er bij zijn in LibreOffice .
 
Help file gedownload maar loopt bij installatie vast in LO.
perloc
 
@Emi: Ik heb de offline versie van LO gedownload en geïnstallleerd.
Als ik op de help klik moet ik online daarvoor, of de help-file downloaden. Zie hierboven mijn vorige antwoord. De laptop met LO heeft een defect hardware blokje voor Wlan/BT, dus geen Internet mogelijk.
Het ziet er meer en meer naar uit dat je computer waardeloos is als je geen Internet hebt......
perloc
 
de off-line help is niet te gebruiken dit had ik al vermeld dacht ik .. dat Windows 10 dit niet meer toelaat .
de on-line help is wel te gebruiken maar niet dus als er geen verbinding is ..
ben daarstraks eens naar techno360 gegaan en daar bieden ze de Ability Office aan als een Standard v7 gratis versie deze is vergelijkbaar met de Microsoft Office

*wellicht dat je hier meer voordeel bij heb dan bij de Libre Office !
 
Ik denk de help file niet zoveel nodig te hebben. Ik had LO nodig voor PDF en de Spread sheet voor een lijst van medicijnen. Ik zal LO op deze laptop installeren en als ik de help nodig heb kan ik het Internet op
Ik kan nu de LO in Landscape mode zetten. Maar daarmee is Print Preview verdwenen! "No Data" staat er op een grijze bladzijde. Ook terugzetten naar Portrait mode heeft nu geen Print Preview meer. Zal zelf nog zoeken hoe dat komt, maar als je een tip hebt.......
Welbedankt voor je antwoorden Emi!!!
perloc
 
Ook dat is opgelost.
Ik heb een copy, close, open LO en paste gedaan en nu heb ik wel Print Preview.
Dit draadje kan met mijn dank worden gesloten.
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan