• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Lang op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kleurenvrouwtje

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2013
Berichten
265
Waarderingsscore
1
Ik kom hier niet zo vaak, en weet ook niet waar het beste deze vraag kan plaatsen. Ik heb een medion laptop met windows 10. Maar de laatste tijd als ik hem opstart en mijn wachtwoord (in mijn geval een code ) heb in gegeven blijft hij best lang op zwart. Ik heb al gekeken wat er allemaal opstart aan programma's en volgens mij kan het daar niet aan liggen. Ik ccleaner laten lopen, helpt niet. Wat zou het kunnen zijn, of nog beter wat zou ik eraan kunnen doen?
 
Ik heb al gekeken wat er allemaal opstart aan programma's en volgens mij kan het daar niet aan liggen.
En waarom niet?
Er hoeven alleen items over drivers, anti-virus, die Ccleaner en een eventuele back-up tool te worden gestart, de rest kan allemaal weg, doe dat eerst eens en reboot.
 
Scan eens met de gratis versie van Malware bytes en Adwcleaner.
 
Hoe doe ik een reboot? CCleanner , daarvan kreeg ik te horen dat dat juist niet moest omdat die soms teveel weggooid. Heb het toch gedaan, was alleen wat wachtwoorden kwijt, dus viel mee.
Zoals jullie wel merken weet ik er niet zoveel van. Misschien kunnen jullie me wat meer uitleg geven, hoe ik b.v een reboot kan doen, en of dat ook schade aan je pc kan toebrengen. Net zoals die twee andere programma's die worden genoemd? Kan dat kwaad als je iets niet goed doet?
 
Een reboot is het opnieuw opstarten van de computer, dus dat is niet moeilijken brengt dus ook geen schade aan een computer.

De twee tools door mij aangeraden zijn makkelijk in gebruik, downloaden, open en dan laten scannen en dan hier aangeven of er iets wordt gevonden. Kies wel voor gratis downloaden!
 
Heb het toch gedaan, was alleen wat wachtwoorden kwijt, dus viel mee.
Cookies bewaren, hou je de website wachtwoorden, kan met Ccleaner.

En schoonmaken met Ccleaner doet verder niets dan alleen overbodige temp files wissen.

In extra en opstarten kun je die overbodige opstart items wissen, dat is het enige wat zal werken.
 
krijd de twee bovenstaande programma's niet geinstaleerd!
 
Hoezo niet?
De link uit bericht 3 geprobeerd?
 
heb je op zo'n groene knop gedrukt? wel in de gaten houden wáár die download terecht komt. Als dat niet ingesteld is meestal in de map "downloads" in je C-schijf:


60952ab26b9c5-No.002.jpg



pas als je op de exe klikt wordt het programma (MBAM of Adware) geïnstalleerd. Als dat toch wat ingewikkeld lijkt eventueel hulp vragen aan de buurman .
 
Er hoeven alleen items over drivers, anti-virus, die Ccleaner en een eventuele back-up tool te worden gestart...
Waarom moet de CCleaner worden opgestart met Windows? Die kan men toch starten wanneer men het nuttig vindt?
 
Waarom moet de CCleaner worden opgestart met Windows? Die kan men toch starten wanneer men het nuttig vindt?
Volgens mij schrijft LP dat ook niet, juist om daar naar te kijken wat er allemaal opstart.
Druk hiervoor tegelijk op CTRL, ALT en DELETE., je komt dan in Taakbeheer, en vervolgens klik je op de tab opstarten. en schakelt uit wat niet noodzakelijk is (anti virus aan laten staan).
 
Volgens mij zegt Lange Pier het juist wèl, maar laat maar zitten.
 
"Er hoeven alleen items over drivers, anti-virus, die Ccleaner en een eventuele back-up tool te worden gestart, de rest kan allemaal weg".
 
Aha, bedoel je dat. sorry. Ik zou ook niet weten waarom ccleaner zo'n prominente rol in de opstart moet hebben van de computer, maar ik gebruik het programma dan ook al jaren niet meer.
 
Waarom moet de CCleaner worden opgestart met Windows? Die kan men toch starten wanneer men het nuttig vindt?
Als je daar cookies voor de wachtwoorden voor websites hebt veilig gesteld......
Gewoon handig.
Val nu in herhaling en prominent?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan