• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop Batterij laad niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,
Ik werk met Windows 7 en zie dat het opladen van mijn Laptop batterij het niet meer doet
Kennelijk is deze batterij defect of verouderd
Ik ga daarom nu werken (i.p.v. met de batterij), met netstroom-voeding, wat goed werkt merk ik.
Desondanks wil ik nu, dat de bestaande batterij in de laptop, niet meer opgeladen gaat worden, wat toch geen zin meer heeft
Ik heb daarom de vraag: Hoe kan ik er voor zorgen (met behulp van bv het aanpassen van de een of andere instelling, binnen Windows-7), dat het opladen van de batterij niet meer gaat gebeuren
Alvast mijn hartelijke dank
 
Haal de batterij er gewoon uit, waarom moeilijk als makkelijk ook kan.
 
Aanvullende info op vorig bericht:
Ik krijg namelijk de volgende melding in het systeemvak:
21% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt opgeladen)
Deze 21% blijft hetzelfde ook na ongeveer 4 uur!
 
Sorry, maar ik weet nu even niet of het werkelijk de accu is, die defect is of zo
Namelijk omdat de melding in het systeemvak aangeeft: Accu wordt opgeladen
Alleen de capaciteit in % blijft op 21 continue staan
Op veel fora geeft men namelijk aan dat als de accu kapot is de melding: accu wordt NIET opgeladen aangegeven wordt.
 
Je kan overwegen bij bijvoorbeeld ReplaceDirect te kijken voor een nieuwe accu.
 
Een batterij bestaat uit een aantal cellen, als een deel daarvan stuk is kan het zijn dat de rest nog blijft werken (tijdelijk toch). Vandaar die 21%. Batterij is gewoon kapot. Zoals Abe al meldde via ReplaceDirect een nieuwe bestellen of - als je toch altijd met de kabel in het stopcontact werkt - batterij eruit en naar recyclagepark.
 
"Op veel fora geeft men namelijk aan dat als de accu kapot is de melding: accu wordt NIET opgeladen aangegeven wordt. "
Er is verschil tussen "kapot" en "kapot". Zoals al aangegeven kunnen en zullen het wel de cellen zijn die slecht zijn. Het zal verschil uitmaken of er bv één cel defect is en een kortsluiting vertoont of dat die cel onderbroken is of gewoon dat alle cellen "slecht" zijn. Wat dat chemisch ook mag betekenen.
Verder zit er in elke laptopaccu ook een stukje laad- en beveiligingselektronica waar ook van alles mee aan de hand kan zijn. Verwacht niet dat elk verschillend defect met een aparte melding zal worden aangegeven.
Een accu kan altijd defect raken. Bedenk dat een gemiddelde levensduur, afhankelijk van de kwaliteit van de accu, doorgaans 3 tot 5 jaar zal zijn" lees ik ergens
 
Lioncellen verliezen hun waarde als de accu continu warm wordt, dan verdampt de inhoud.
Daardoor loopt de gebruiksduur op accu terug.

Mijn Dell uit 2009 heeft nog steeds de originele accu en die geeft nog een 45 minuten werktijd.
 
Mijn ASUS uit 2012 reageert nog als nieuw. Die wordt echter ook maar weinig gebruikt en werkt altijd op de lader.
 
Mocht je kiezen om toch een nieuwe batterij aan te schaffen … een batterij werkt optimaal als ie veel "gebruikt" wordt. Een algemene fout bij laptops is dat men veel te snel/vaak de lader insteekt en dan nog veel te lang laat inzitten ook. Een batterij moet afladen en terug opladen. Steek de lader pas in wanneer dit gemeld wordt (meestal vanaf 20%) en haal 'm eraf wanneer de batterij terug geladen is.
 
Ok, Bedankt voor jullie advies en met name van: artstudiog
Ik zag dat ik mijn Laptop (en dus ook de accu) al heb van begin 2011 (dus meer dan 7 jaar)
Het kan dus best zijn dat hij kapot is en ik heb daarom maar gelijk een nieuwe besteld bij: ReplaceDirect
 
Sinds gisteren heb ik de Voeding door een nieuwe accu vervangen en compleet 100% laten opladen
Daarna heb ik het systeem uitgezet.
Wat me wel nog opviel was, dat ik de dag daarna gelijk na opstart met Netstroom, de accu 99% capaciteit had, zonder dat ik van de accu stroom gebruik had gemaakt.
Kennelijk loopt de spanning na 1 dag (en niet gebruikt) weer terug
Daarbij zie ik dat Windows aangeeft, dat de nog resterende tijd van de accu 1 uur 35 is
(Toch wel kort voor een gloednieuwe accu)
 
Een nieuwe accu moet je vaak ijken door hem volledig op te laden en weer volledig te ontladen.
Dat hij na een dag 'n procentje minder geeft heeft geen betekenis. De accuspanning vlak na het opladen is altijd hoger dan even daarna. Ook door temperatuureffecten.
 
"Volledig ontladen van een li-ion accu is niet aan te raden
Ik neem aan dat een laptop hem niet verder ontlaad dan 20%?" Dan komt het vanzelf goed.
 
Ik ben alleen een beetje teleur gesteld over de gebruikstijd van de accu
Hij geeft aan bij 100% dat de gebruiksduur 1 uur 45 min bedraagt
En dat ondanks dat hij 4400 mAh uur en 10.8 tot 11.1 volt heeft
 
Dan heb je eentje met een te lage mAh aangeschaft.

Nergens staat over welk merk en type notebook het gaat.
 
Is niet hoog nee.
Wat ik in een post op Tweakersnet lees is dat 3 tot 4 uur wel voor komt maar dat de meeste gebruikers rond de 2 uur gebruiksduur melden.
De voorspelde gebruiksduur zal ook wel afhangen van je power instellingen op accugebruik: helderheid en processorsnelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan