Je brengt mij qua advies nu in een wat lastiger parket. Laat ik het toelichten : ik gebruik al sinds midden jaren 80 pc's. Tot aan een jaar of 9 geleden besteedde ik, bij een 'ernstig probleem', bijv. eentje zoals jij deze nu ervaart, ongelofelijk veel tijd in het zoeken naar de oorzaak en het vinden van een oplossing. Dat kostte mij per keer dagen en dagen. Ergens in 2015 ben ik daarmee gestopt en toen zich weer eens een keer een 'ramp' voordeed, liet ik er de meest gangbare troubleshoot dingetjes op los zoals o.a. het sfc / scandisk.
Toen die standaarddingetjes niet werkten heb ik de installatie disk / usb van Microsoft Windows erbij gepakt en de machine gewoon simpelweg van een nieuwe / versie Windows installtie voorzien. Je raadt het al? Probleem opgelost al kostte het wel 2 avondjes om Windows en mijn eigen app's opnieuw te installeren.
Daarmee suggereer ik niet dat jij nu over moet gaan tot een verse nieuwe Windows installatie. Het is 2e Paasdag, (vele forumusers zullen niet of nauwelijks het forum lezen) dus wacht nog even af of er nog anderen hier met adviezen komen die jouw probleem mogelijk gaan oplossen.
Echter, imho: als het mijn machine zou zijn? Na 'tig' probeerseltjes te hebben uitgevoerd zou ik passen en een schone installatie van Windows gaan starten.