• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Laptop gaat gelijk naar veiligemodus

Status
Niet open voor verdere reacties.
En bij installatie van een nieuwe Windows kun je rustig (indien gevraagd) op "overslaan" klikken als er om een licentie gevraagd wordt. De activering gebeurt automatisch na installatie omdat het systeem al bekend is bij MS.

Waar kan ik een windows 10 home versie downloaden. De pc is zo gekocht met wat erop is geinstalleerd. Ik heb hem dus niet op een DVD.

Heb je toevallig nog een andere pc of laptop?
Dan kun je hem via de MediaCreationTool (klik) downloaden. Die starten en dan kun je aangeven dat je een installatie voor een ander systeem wilt maken.
Dat kan dan prima op een USB stick gebeuren.

Ik heb vanaf microsoft, windows 10 gedownload en geinstalleerd met behoud van mijn bestanden. Ik ben nu weer geactiveerd maar het rare ervan is dat de pc nog steeds in veilige modus opstart.

C:\Windows\System32>chkdsk E: /f /r
The type of the file system is FAT32.
Volume ESD-USB created 5-4-2024 10:24
Volume Serial Number is
Windows is verifying files and folders...
File and folder verification is complete.
Windows is verifying free space...
Free space verification is complete.

Windows has scanned the file system and found no problems.
No further action is required.
7.809.024 KB total disk space.
8 KB in 2 hidden files.
416 KB in 85 folders.
4.660.988 KB in 908 files.
3.147.608 KB are available.

4.096 bytes in each allocation unit.
1.952.256 total allocation units on disk.
786.902 allocation units available on disk.

C:\Windows\System32>

Ik heb een scan gedaan met een usb stick waar windows op zit maar alles blijkt goed te zijn. Alleen de vraag waar de pc nog steeds naar veilige modus gaat??? Ik heb dat serial nummer weggehaald, omdat ik niet weet als het kwaad kan.

Bij de chkdsk staat dat de disk FAT32 geformatteerd is, tegenwoordig toch meestal NTFS, en ook maar 8GB, heb je wel de goede ? Ik vermoed dat je de USB stick hebt gecheckt. Of was dat de bedoeling ?

Dan kom je toch echt op hardware uit, maar dan de vraag wat ?

Hoe oud is die PC ? Is je BIOS batterij nog OK, m.a.w. blijft de tijd goed staan ? Je zou het BIOS op default kunnen zetten, maar noteer dan eerst de settings van de (SATA) disk controllers.

Staat er echt 'Veilige Modus' in beeld na opstarten ?

Dit probleem mag worden gesloten, omdat ik een nieuwe desktop heb gekocht. Ik wil jullie bedanken dat jullie toch moeite hebben gedaan om mijn probleem op te lossen.

Nieuwe desktop? Oke, een nieuwe hdd of ssd had de laptop ook wel gefixed, tenzij je hem te oud vond en niet meer waardig genoeg.

Maar in elk veel plezier met de nieuwe desktop!

Jammer, maar graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan