• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop gebruiken als desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vampireteddy

Nieuw lid
Lid geworden
29 jul 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
0
De computer die ik nu heb is al heel oud en werkt steeds slechter. Daarom heb ik een nieuwe computer nodig. En over een jaar ga ik een studie volgen waarvoor ik ook een laptop nodig heb.
Ik had al eerder op internet gezien dat mensen een laptop hebben en die ook gebruiken als desktop, met een kabel naar een beeldscherm en eventueel een keyboard en muis erbij. Ik zag dit met name bij mensen die apple laptops hebben.
Ik vroeg me af of het voor mij ook een goed idee zou zijn om een laptop te kopen en die ook als desktop te gebruiken (aangezien ik een nieuwe desktop en laptop nodig heb). Op deze manier zou ik mijn budget voor een computer en laptop samen aan één laptop kunnen besteden en daarom een duurdere laptop zou kunnen kopen.
Ik heb verder nog niet echt een merk op het oog, maar ik vroeg me gewoon af in de algemene zin of dit goed te doen zou zijn. En wat voor voordelen er zijn er met het hebben van een aparte desktop en laptop?
 
Het ligt er wel aan wat jij met de desktop zou willen doen.
Wil je er mee gamen? Zo ja welke games.
Je kunt natuurlijk altijd een groter scherm aansluiten en een extra toetsenbord.

Ga je de laptop ook gebruiken om het mee te nemen naar school?
Wat voor software denk je daar voor nodig te hebben om de studie te doen?
 
Ligt er inderdaad helemaal aan wat je ermee gaat doen. Voor serieus gamen heb je weinig aan een laptop, of je moet vreselijk veel geld uitgeven. En een gamelaptop op school gebruiken is ook behelpen, want zwaar en een matige accuduur. Maar als je alleen wat licht officewerk doet, zou je idee best kunnen. Redelijke laptop met goede accuduur, en dan een los scherm, toetsenbord en muis erbij.
 
Ik heb nog nooit van mn leven een desktop gehad en werk al een jaar of 20 uitsluitend met laptops, mijn eerste was een acer met een HD van wel 20 GB (waarvan ze zeiden dat ik die van mijn leven niet vol kreeg) met XP die toen net uit was. Door al die jaren heen heb ik mij volledig gewend aan de mousepad en het gewone standaard scherm alhoewel ik een 17" scherm wel het meest prettig vind maar een 15.6" ook als zeer prettig ervaar. Voor het normale werk zijn de laptops voldoende snel maar als je wilt gamen en/of fotobewerking e.d. zul je toch iets meer rekenkracht nodig hebben dan de standaard laptop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan