• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop GEEN NETWERKADAPTER GEVONDEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekrohne

Junior lid
Lid geworden
15 okt 2016
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb van mijn zwager een laptop gekregen, alleen doet mijn internet het niet.
Als ik naar Adapterinstellingen wijzigen ga dan krijg ik geen netwerken te zien.
De laptop is een Asus Model X54C
Hopelijk kan iemand mij helpen

Mvg Dekrohne
 
Bedankt voor uw snelle reactie. Het netwerk stond aan, heb het linkje bekeken maar heeft niet geholpen..
Ik weet niet wat ik van de 2e link moet downloaden.

Dekrohne
 
mogelijk dat je eens dient na te gaan of er toevallig geen verkeerd draadloze verbinding geselecteerd staat ...een afbeelding van al je beschikbare draadloze verbindingen zou aanbevolen zijn .

*word er in apparaatbeheer iets aangegeven met een rood kruis of een geel uitroepteken betreffende de netwerkadapters !
 
Bedankt voor uw snelle reactie. Het netwerk stond aan, heb het linkje bekeken maar heeft niet geholpen..
Ik weet niet wat ik van de 2e link moet downloaden.

Dekrohne
Hoe wil je het doen, via wifi lan of de bedraade lan adapter?
Voor beide wordt er een driver aangeboden.
 
mogelijk dat je eens dient na te gaan of er toevallig geen verkeerd draadloze verbinding geselecteerd staat ...een afbeelding van al je beschikbare draadloze verbindingen zou aanbevolen zijn .

*word er in apparaatbeheer iets aangegeven met een rood kruis of een geel uitroepteken betreffende de netwerkadapters !

Er staat een rood kruisje in. Probleemoplossing zegt Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkadapter.
 
Hoe wil je het doen, via wifi lan of de bedraade lan adapter?
Voor beide wordt er een driver aangeboden.

Ja inderdaad, ik ga het morgen proberen en dan laat ik weten of het werkt.
 
Er staat een rood kruisje in. Probleemoplossing zegt Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkadapter.
awel de 2de link van L.P. heeft toch de drivers te beschikking ...installeer deze dan ook .
 
Draai Speccy, zet de link via eventueel een usb stick in notebook o.i.d. hier neer, vraag mij af of de chipsetdriver van Intel zelf wel is geïnstalleerd.
 
Ik heb Wireless gedownload, via die link en op me laptop gezet. Nu krijg ik de volgende melding
Het apparaat is niet aanwezig of is losgekoppeld.

spec :

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Intel Pentium B950 @ 2.10GHz 42 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer Inc. K54C (CPU 1) 43 °C
Graphics
Generic PnP Monitor (1366x768@60Hz)
Intel HD Graphics Family (ASUStek Computer Inc)
Storage
465GB Seagate ST9500325AS ATA Device (SATA ) 36 °C
3GB ACTIONS HS USB FlashDisk USB Device (USB )
Optical Drives
Slimtype DVD A DS8A8SH ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
 
WinInet info: Local system has RAS to connect to the internet

Wifi info: wifi not enabled?
 
het apparaat is niet aanwezig of is losgekoppeld ...geeft mij het vermoeden dat of de wireless netwerk kaart stuk is of dat men deze inderdaad heeft losgekoppeld ...der zal niets anders opzitten dan om dit te controleren .
 
Kijk in de bios of hij wel op enabled staat maar gebruik eerst FN met F2 of hij wel aan staat, op de vraag of je via de lan of wifi wil werken is nu bekent..........
 
Ánders even een losse wifi-dongle erin en kijken of je dan wel verbinding maken kunt?

Ik heb járen geleden een Sweex dongletje gekocht voor € 15, doet t in nood prima.
 
Ik kan in de bios niks vinden qua wifi/netwerk/internet om te enable.
Nogmaals als ik naar adapterinstellingen wijzigingen ga dan staat daar geen netwerk.
 
Ik ga mee met wat Lange Pier denkt - of de WLAN-kaart is stukkend of en dat kan ook - dat de antennes losgekoppeld zijn.
 
Met de Fn F2 toets zie ik nergens veranderingen ook geen lichtje wat aan gaat ook kan ik niet de volume regelen met de F11 F12 knoppen
 
Functietoetsen gebruik je i.c.m. FN toets, kijk in het manual voor alle functies, want ook de speaker is te regelen en ook aan en uit te zetten.

Tip, haal er iemand bij met kennis over dit soort zaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan