• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop HD vervangen voor SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnovdw

Nieuw lid
Lid geworden
2 jan 2016
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo,

Het gaat om een Acer Aspire 7730Z met een HD van 300GB, met 3 partities: 10GB (herstelpartitie), 144GB (primaire partitie), 144GB (datapartitie). Het is een Windows 7 installatie.

Ik heb een SSD aangeschaft van 240GB. Kleiner dus dan de huidige schijf. Ik wil de SSD als systeemschijf installeren en de oude schijf volledig als 2e, dataschijf erbijzetten. De Acer heeft daar ruimte voor.

Ik heb MiniTool Partition Wizard gedownload. De SSD heb ik via een USB adapter aangekoppeld. Als 2e schijf gaat (nog) niet, omdat ik daar een verloopje voor mis. Acer heeft zijn eigen aansluiting, SATA via een verloopconnector en in een bracket. Die moet ik dus nog aanschaffen.
Ik probeerde de Copy Disk Wizard, maar deze klaagt dat de bestemmingsschijf te klein is. Dat klopt dus wel, maar ik had een beetje gehoopt dat alleen de gebruikte data gekloond zou worden, wat net zou passen. Niet dus. Toen heb ik de Migrate OS Wizard geprobeerd. Dat werkte wel! Na wisselen van de HD met de SSD en herstart klaagde het systeem er wel over dat het niet kon opstarten maar na een herstelactie kon dat wel. Ik draai nu dus op de SSD (lekker snel!) maar vraag me af of ik het wel goed gedaan heb. Die herstelpartitie is dus niet meegekomen (de gehele SSD is nu systeemschijf). Heb ik die wel nodig? Is 10GB niet erg veel? Hoe kan ik die wel meenemen? Ik kan de actie nu dus nog wel eens overdoen zonder dataverlies. SSD wissen, opnieuw kopiren, etc.


Vriendelijke groeten,

Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan