• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Laptop langzaam zonder netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

petrovapierce

Nieuw lid
Lid geworden
3 mrt 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hoi hoi,
Ik kwam op dit forum terecht via Google. Ik heb een sinds kort een nieuwe laptop (Asus) en daar heb ik sinds kort een probleem mee. De laptop is heel erg traag als ik hem van de netstroom af heb, maar zodra ik hem weer aan de netstroom doe (dus aan de oplader) is hij opeens weer snel. Ik heb zelf een beetje rond geneusd in mijn instellingen hoe ik hier het beste wat aan kan veranderen, maar ik ben zelf niet technisch genoeg om daar met een gerust hart zomaar wat aan te veranderen. Mijn laptop draait op Windows 10. Ik heb dit probleem overigens niet eerder gehad, maar pas sinds een paar dagen.

Groetjes,
Mara
 
Configuratiescherm >> Energieinstellingen

Staat de Accustand mogelijk op Energiebesparen - bij moderne laptops met u-Intel processor kan dat inderdaad tot langzamer werken met het notebook leiden.
 
Is dat dit bij beheerschema? Want daar staat ''gebalanceerd''. Accustand kan ik niet vinden.

Ik heb overigens 2 grafische kaarten. NVIDIA en Intel
 
Klik eens met de rechter muis knop op het batterij icoontje-energiebeheer-
de schema instellingen wijzigen-geavanceerde energie instellingen wijzigen.
Daar vind je verschillende energie instellingen.
Kijk daar eens hoe die zijn ingesteld.
Bij mij staat bijvoorbeeld onder energiebeheer voor processor beide opties op 100%

Maar is er iets veranderd of heb jij pas een update gehad?
Want het is wel vreemd dat dit zo ineens gebeurde.
 
Bij mij staat ''maximale processorstatus'' op 100% bij beide
koelbeleid staat bij netstroom op actief en batterijstroom passief
de minimale processorstatus van beide is 5%

Ik heb onlangs mijn batterij-instellingen ''geoptimaliseerd'' via Windows zelf, en Windows heeft toen aanpassingen verricht zoals wanneer mijn laptop in de slaapstand zou gaan, en dat de helderheid op 40% zou zijn op batterijstroom. Echter heb ik geen flauw idee wat ze voor de rest hebben aangepast, en ik weet niet 100% zeker of toen de problemen zijn begonnen, omdat ik mijn laptop aan de oplader heb als ik aan het gamen ben en dat is regelmatig.

Het is nogal vervelend, omdat -zodra ik mijn laptop van de netstroom af haal- zelfs mijn muis traag over het beeldscherm beweegt, mijn letters langzaam in beeld verschijnen als ik typ en tussen tabbladen wisselen gaat tergend langzaam. Kort gezegd, mijn laptop presteert veel beter op de netstroom dan wanneer ik hem eraf heb en dat is niet de bedoeling.

Mijn geselecteerd beheerschema staat op ''gebalanceerd (aanbevolen)'' en erbij staat ''prestaties automatisch balanceren met energieverbruik op geschikte hardware''.
Zodra ik mijn batterijstatus van gebalanceerd verander in hoge prestaties bij Windows mobiliteitscentrum (rechtermuisklik op het batterij icoontje) verandert er ook niets aan hoe mijn laptop presteert als ik hem van de netstroom af haal.
 
Je zou eens kunnen kijken of het probleem weg gaat als je de energie instellingen reset naar de standaard waarden. Dit kun je onder energie beheer doen.
 
Je zou eens kunnen kijken of het probleem weg gaat als je de energie instellingen reset naar de standaard waarden. Dit kun je onder energie beheer doen.
Hoi Aarie, super bedankt voor deze reactie, ik heb de energie instellingen reset en sindsdien draait mijn laptop weer zoals behoren zonder netstroom/op batterijstroom. Ik zal waarschijnlijk wel weer ergens aan hebben geprutst waar ik niet aan hoorde te zitten.. dankjewel!
 
Hallo Mara,
Mooi dat het zo is opgelost en geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan