• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop naar scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lingo6459

Nieuw lid
Lid geworden
20 jul 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb een Dell Vostro 3425 (AMD Ryzen 5) die ik thuis als desktop gebruik met een extern scherm, toetsenbord en monitor. Ik wil daar een QHD (1440p) monitor aan hangen (met audio) en die ook als USB hub gebruiken. De kabellengte tussen laptop en monitor is 4-5 meter. Maarrrrr de USB-C port waarmee ik dacht dat te doen ondersteunt geen video (er zijn zoveel varianten dat ik door de bomen het bos niet zag).

Mijn ideale oplossing is: Laptop (gesloten) achter me in de boekenkast en met zo weinig mogelijk kabels naar de monitor. Ik doe voornamelijk office applicaties en af en toe film. Geen games e.d.

Ik heb gehoord dat je dit kunt oplossen met een docking station die USB3.1 omzet naar een videosignaal.

Mijn laptop poorten zijn:1658343349457.png
Opmerking: de maximale resolutie die wordt ondersteund via de HDMI-poort is 1920x1200 bij 60 Hz. Beide USB 3.2 gen 1 poorten zijn SS 5. Ik werk met Win11 pro.

Hoe zou ik dit het makkelijkste kunnen realiseren en welk type docking station zou geschikt zijn?

Alvast bedankt!

Jan
 
--
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou eens kunnen kijken naar een Chromecast.
Ben er zelf niet mee bekend wat betreft gebruik. Maar dit zou eventueel ook een makkelijke optie kunnen zijn. Hier vind je meerdere opties voor het verbinden van de laptop. Laptop Aansluiten op TV: 6 verschillende manieren!
 
Met een chromecast, cast je, je scherm maar daarvoor heb je de google home applicatie nodig. En ik weet niet of die beschikbaar is in de Windows store.

En je laptop dient wel bluetooth te hebben. Anders jeb je niets aan een Chromecast.

Even nagekeken, en je laptop heeft Bluetooth.
  • Draadloos

    802.11ac 1x1 wifi en Bluetooth

Het lijkt erop dat de Google play app niet in de Windows store te vinden is.

Dan zou je b.v. Bluestack of Nox player kunnen installeren.
Of Bluestacks

En daar google home downloaden, maar of dat prettig en goed werkt weet ik niet. De nox player doet het goed maar dit heb ik nooit getest.

Zie google home voor pc
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze tips. Maar ik gebruik mijn pc professioneel en ben een beetje terughoudend met het gebruik van dit soort apps ook in verband met beveiliging. Vandaar dat ik aan "iets" dacht dat een USB 3.1 signaal kan omzetten naar USBC alt P(?), dus data en audio/video
 
Ik ken dat inmiddels. Maar mijn usb-c poort ondersteunt geen displayport en power delivery helaas. De enige video poort is HDMI 1.4 met FHD.
 
Ik ken dat inmiddels. Maar mijn usb-c poort ondersteunt geen displayport en power delivery helaas. De enige video poort is HDMI 1.4 met FHD.
Mijn gegeven link nog doorgelezen?
Staan 6 opties in, waarvan er dan 2 al afvallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan