• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop om te renderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze staan m.i. niet slecht bekend dus waarom niet?
IK zou zo'n machine echter nooit kopen. Als ik wat nieuws nodig heb, dan zoek ik tot in detail uit wat erin moet komen zoals bijv. welk merk en type SSD, welk merk en type netwerkkaart (ik ben fan van Killerkaartjes en niet die van Intel), welk merk en type geheugen en welk merk en type videokaart.

Dat zijn zaken die (veelal) bij de bekende namen (waaronder HP) niet 'klikbaar' zijn. Je koopt zo'n machine en je moet 't doen met de videokaart die erin zit. Wil je een wat bescheidener of juist een wat 'grotere' videokaart, dan heb je pech. Take it or leave it zoals die (grote) merkfabrikant de machine presenteert.

Dat is één van de grote verschillen met de BTO's. Je kunt, afhankelijk van de basisconfiguratie, uit meerdere merken en types SSD kiezen, je kunt de processor uit de basisconfigutatie ophogen of juist 'verzwakken', je kunt kiezen uit meerdere merken geheugen (inc. hoevellheid MEM), je kunt zelfs uit een stuk of 4 a 5 beeldschermen kiezen, etc. etc.

Voor iemand die mailt, een briefje typt en online een kaartspelletje speelt, zijn de standaard door de grote merken aangeboden machines prima. Iemand die wat méér wil loopt dan al gauw tegen een muurtje aan., zeker als een basismachine op punt A voor de aspirant koper te 'zwaar' en mogelijk op een ander stukje hardware te 'licht'.

Aan de hand van op het forum gevoerde discussies en gestelde vragen, weten we inmddels dat bijv. op het gebied van SSD's (met dezelfde grootte) er forse verschillen zijn in lees en schrijfsnelheden. Alleen daarom al zou ik graag zélf willen bepalen welke SSD er in mijn machine komt.
 
Wat ik nog vergat : Windows koop je bij BTO los erbij. Of niet...……. als je zelf elders een goedkope Windowslicentie kan verkrijgen of misschien wel helemaal geen Windows nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan