• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop opschonen of terug naar fabriekssettings

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kumquat

Bekend gezicht
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
145
Waarderingsscore
0
Ik weet even niet wat wijsheid is... ik heb een nieuwe laptop aangeschaft en wil de oude laptop (Windows 8) aan een kennis geven. Nu staan er behoorlijk wat programma's, foto's e.d. op die die kennis niet zal gaan gebruiken. Is het het makkelijkst om de laptop naar fabriekssettings te doen en zo ja, hoe doe ik dat zodat hij weer is zoals toen hij geleverd werd? Op de D schijf staat de windows versie (recovery)

Of

Ga ik stuk voor stuk alles verwijderen wat er oorspronkelijk niet opstond. Mijn ervaring is dat er dan toch nog wel restjes achterblijven.

Wat zouden jullie adviseren?
 
Wat je het beste kan doen is de harde schijf van de pc formatteren. Dan is echt alles eraf. Je kan de pc daarna opnieuw installeren eventueel met Windows 10 als je dat wilt.
 
Of met een volledig nieuw gedownloade Windows 8.1 als jij niet naar Windows 10 wil gaan.

Door dit of voorgaande te doen krijg je echt een schone Windows.

Overigens: in beide gevallen gevallen download je Windows met het Media creation tool.
 
Bedankt voor jullie tips. Ik heb inmiddels Windows 8 opnieuw geïnstalleerd via de recovery schijf. Laptop is weer lekker opgeschoond nu :)
 
Fijn dat het het jou gelukt is en je weer blij terug bent in Windows 8.
Weer veel plezier met jouw computer; ik zal dit topic op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan