• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje

Vaak hier
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
513
Waarderingsscore
8
Mijn laptop piept een eentonig geluid dan is die weer even stil en dan begint hij weer? Ook al doe ik er niks op doet hij het?
 
En welk merk en type is jouw laptop, ik weet dat namelijk niet :p
En piept die als hij aanstaat of bedoel je dat hij piept als je hem aan probeert te zetten, maar niet doorstart?
 
Toshiba hij doet het als hij aan is gewoon bureaublad ervoor verder niks? Nu heb ik net de adapter er af gehaald en is al een poosje stil? Dus.............zou het daar aan kunnen liggen?
 
Type Satellite c855-2ev
 
Zet de weblink van Speccy hier eens neer.

Vermoedelijk wordt de AMD graka te warm die niet wordt gebruikt als en met alleen een accu wordt gewerkt, wanneer is hij voor het laatst ontstoft aan de binnenzijde?
 
Hij word regelmatig schoongemaakt aan de binnenkant. Ik heb er nu een andere adapter aan en hij is stil dus moet maar even afwachten als het zo blijft.
 
Piept de adapter of de laptop zelf?

Piepen is meestal een HF piep, weinig aan te doen, ook elektronische onderdelen zijn onderhevig aan slijtage en daar is het ontstaan van een HF piep er één van, alhoewel budgetmerk voedingen daar eerder last van hebben dan de wat duurdere (maar jouw laptop stamt ergens uit 2013/14, dus slijtage is zeer wel mogelijk).
Behoudens dat het irritant is, kan het weinig kwaad.

Sissen daarentegen kan wel degelijk kwaad, dat is meestal het gevolg van spanningsoverslag, het devies is dan, niet meer gebruiken en eerst het probleem oplossen. Dat zou natuurlijk wel heel vervelend zijn als het geluid uit de laptop komt, maar ook b.v. de accu zou kunnen sissen en die is natuurlijk wel eenvoudig te vervangen.

Zaak is om vast te stellen waar het geluid vandaan komt en of het piepen of sissen is.
 
Als hij nu opeens stil is, hou dan ook in de gaten of de koelertjes (ventilatortjes) nog draaien, die willen ook nog wel eens gaan piepen als ze aan het slijten zijn.
 
De laptop piept zelf hij zit altijd aan het stroom het is net als hij te warm word? Nu is hij van het stroom af piept hij niet meer batterij was 50% nu weer aan het stroom en hij piept nog niet weer?
 
Inderdaad de koeling doet het niet meer super bedankt allemaal voor het meedenken.
 
Graag gedaan. Snel vervangen want als hij te heet gaat worden kan ie stuk gaan.
 
Nieuwe koeling geplaatst en hij piept nog? Hij doet het als hij aan het stroom is en ook als hij ervan af is?
 
Weet iemand wat het kan zijn?
 
Piepen kan ontstaan als de windingen van een spoel losgekomen zijn. Omdat "piepen" op een duidelijk hogere toon duidt dan "brommen" denk ik ook aan de hs spoel van het scherm maar het kan elke spoel zijn die gebruikt wordt om 'n spanning om te zetten.
Als je voldoende handig bent zou je hem open kunnen maken en hopen dat de piep blijft. Mss kun je hem dan lokaliseren.
Het kan echter ook zijn dat er ergens een spoel overbelast is. Bv. omdat hij te heet wordt. Gezien je temperatuur verhaal is dat ook niet onmogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan