• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammie2

Gewaardeerd
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
1.552
Waarderingsscore
0
Hallo,
Iedere keer als ik mn laptop opstart dan krijg ik eerst het ASUS scherm, dan het eerste scherm dat zwart is met blauwe Windows logo, en dan valt of de laptop uit, of start hij opnieuw op en valt dan uit. Ik heb geen idee wat ik nu het beste kan doen.
Alvast bedankt

--- Update ---

En ik heb 1x een bluescreen gekregen (zie afbeelding)
55f188d126907-IMG_20150910_152926.jpg
 
Denk dat het een geheugenprobleem is. Heb je wat meer info over de laptop en heb je er nog garantie op ?
 
Als je windows 10 opstart kan je geloof ik door ook bij het opstaren op f8 of shift + f8 drukken om in de veilige modus te komen.
Als dat lukt dan weet je zowieso dat er een driver conflict is. Uit je scherm kan ik niet opmaken om welke driver het zou gaan.
 
Het is een asus X54C en zit geen garantie meer op. In veilige modus komen lukt me niet. Nu zit de laptop in bootloop. Beetje achtergrond informatie: Ongeveer een jaar geleden is de laptop kapot gegaan in het vliegtuig, de garantie was net afgelopen maar met wat onderhandelen viel het toch nog net in de garantie. Asus heeft er toen een nieuwe hdd in gezet maar sinds dien heeft de laptop af en toe alsnog wat kuren zoals bluescreens.
 
Het is een Sandy-Bridge notebook, dus inderdaad geen garantie meer.

Indien bij het opstarten je weer het Windows logo krijgt - zet dan het notebook uit.
Krijg je daarna nog geen opstartherstelfunctie maar weer het gewone logo dan de laptop weer uitzetten.
 
Laptop van de lader halen , accu verwijderen, de startknop sec of 10 ingedukt houden, accu er weer in kijk dan eens of de laptop normaal opstart
 
De manier pdexie heeft geholpen, ik zit nu in windows. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet nog eens gebeurt?
 
De manier pdexie heeft geholpen, ik zit nu in windows. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet nog eens gebeurt?

Fijn dat die reset heeft geholpen.
Die was nodig om lekstromen naar de massa te laten weglopen.

Het is niet gezegd dat dit probleem zich weer herhaalt, maar gebeurt het toch weer, dan is een technische controle van het noodboek een goede raad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan