• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop start opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Heb mijn laptop ook opengemaakt(startte opeens niet meer) was een Acer 5542, heb hem helemaal gestript, kan je wel zeggen, zonder een filmpje op Youtube ging het niet lukken hoor, als je niet weet hoe er aan te beginnen breek je de boel, nu stof zat er niet veel in, nieuwe bios batterij erin, nieuwe koelpasta, en terug in elkaar, en ja hij deed het weer, werkt nog steeds goed met een SSD erin val dit oud laptopje nog mee.
Wel vervelend dat je sommige laptops helemaal moet demonteren om bijvb. de bios batterij te vervangen.
 
Heropen even deze post, vanmorgen doet deze laptop het weer niet meer, start, hoor fan maar geen beeld, ook niet als ik een extern scherm aansluit niks meer, geen beeps, dus niks meer, 2 jaar na vorige uitval terug hetzelfde.
 
Heb hem al opengemaakt maar zie niks, is dit moederbord dan defect, of hoe kom ik te weten wat er defect is?
 
Ik heb jou even een eigen topic gegeven, want het topic was door iemand anders gestart.

Is de laptop stofvrij?
Ik zou eerder aan de videokaart denken.
 
Sorry had het verkeerde item aangeklikt, was gepost op 18 maart 2016.
Heb hem al terug opengemaakt, is 2 jaar geleden dat het gebeurt was en nu terug, niks te vinden, koelpasta vernieuwd maar doet nog steeds niks.
 
Laatst bewerkt:
Flip waar de GPU op zit vermoedelijk deels losgelaten.
Gebeurt vaker met dat type Acer.

Soms wil reballing helpen.
 
Vroeger reeds gelezen dat een bios batterij er niks toe doet, terug open en batterij van 2 jaar terug nog 0.2 volt erop, nieuwe erin en ja pc start op, maar volgende problemen, windows om zeep zal ik moeten herinstalleren, maar mijn scherm staat te flikkeren, meestal oranje kleur, is nu bezig met win 10 opnieuw te installeren, raar maar het installatievenster is mooi legaal blauw.
Na opnieuw opstart terug rood beeld die staat te flikkeren, ergens iets kapot door het openmaken, had beter juist de bios batterij vervangen dan was alles opgelost geweest.
Wat hebben we geleerd, bios batterij is dus wel van belang voor het opstarten.
 
Maakt echt niet uit, als de bios batterij leeg start hij op met meldingen.

Bij dei flut acers met een dedicated grafische kaart laat vaak de flip los van het moederbord, dingen zijn met "balling" gesoldeerd en willen wel een loslaten, ook HP heeft daar een handje van.

Reballing wil soms en ook een hete lucht verfbrander maar dat is linke soep als het te heet wordt.
Smeltpunt van dat soldeer is rond de 200°.
Als er te weinig soldeer is schiet je daar ook niets mee op.
 
Toch eigenaardig, batterij eruit nieuwe erin en start op, steek ik de oude erin dan start hij niet op, hoe te verklaren?
 
Windows opnieuw erop maar beeldproblemen, extern scherm via hdmi is perfect, moet dus aansluiting laptopscherm zijn, ga hem morgen eens terug demonteren, zit toch nog niet volledig gemonteerd, toetsenbord is nog niet aangesloten maar dit zal wel geen effect hebben hierop denk, werk momenteel met usb toetsenbord.
 
Maakt echt niet uit, als de bios batterij leeg start hij op met meldingen.

Bij dei flut acers met een dedicated grafische kaart laat vaak de flip los van het moederbord, dingen zijn met "balling" gesoldeerd en willen wel een loslaten, ook HP heeft daar een handje van.

Raar, ik heb 3 HP laptops, de oudste 14 jaar. Geen enkele heeft problemen met de Nvidia chip.
 
Raar, ik heb 3 HP laptops, de oudste 14 jaar. Geen enkele heeft problemen met de Nvidia chip.
Waarom wil je zo graag mededelen dat die HP's van jou dat niet hebben?

Heb er talloze in mijn handen gehad die door mij niet te repareren vielen door genoemde oorzaak, ik wil ze niet meer, net zo min dan Acers.
 
Lange Pier, welke zijn volgens jou dan de betere betaalbare? gebruik deze laptop om overal mee naar toe te nemen, op reis en ook om eens iets uit te proberen, soms wel eens iets illegaal maar wie doet dit niet hé.
 
Enkel de bios batterij vervangen en werkte weer, al hoewel er zijn die beweren dat dit er niets mee te maken heeft, had hem jammer genoeg volledig opengemaakt en scherm afgekoppeld, daar is één pinnetje afgebroken en daardoor slecht beeld, eens kijken volgende week of ik daar een draadje kan solderen, anders is de laptop voor het containerpark.
Vind dit oudje anders niet slecht heeft al veel meegemaakt en deed het nog altijd.
 
Hopelijk kun je het dan makkelijk oplossen, dan kun je nog langer van het oudje genieten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan