• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop tergend traag na nieuwe installatie van Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Heb hier nog een laptop staan aan de kant, niet meer gebruikt omdat hij zo traag is. Heb hem eens uit de kast gehaald en terug Windows 10 geïnstalleerd vanaf een schone lei!
Het is een ASUS N751JX
Ik denk dat de HDD van 1Tb hier de boosdoener is? Hoop het hier eigenlijk te vinden in het forum.
Er is plaats voor twee HDD's en heb gedacht een andere HDD aan te kopen en de huidige als tweede schijf te gebruiken? Zie de foto's welke HDD er nu in zit en de twee plaatsen voor een HDD. Zou ik een SSD HDD kunnen plaatsen als master disk?
Of denken jullie aan andere hardware problemen? Dank bij voorbaat...
 

Bijlagen

  • IMG_0133.JPG
    IMG_0133.JPG
    2,1 MB · Weergaven: 9
  • IMG_0134.JPG
    IMG_0134.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 9
  • IMG_0135.JPG
    IMG_0135.JPG
    2,4 MB · Weergaven: 9
  • IMG_0136.JPG
    IMG_0136.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 9
  • IMG_0137.JPG
    IMG_0137.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 7
Ja dat is em aarie
 
Oke, bedank aarie
 
Gezien de specs, ga je daar probleemloos een SSD in kunnen steken, moet zelfs maar eentje van 128Gb zijn. Dan kan je die andere HDD als data opslag gaan gebruiken (wel eerst helemaal leeg maken, he). Je gaat niet weten wat je ziet, het wordt een "nieuwe" en vooral snelle pc.
 
Zo'n SSD van 128Gb vind met hopen voor 30 à 35 euro op marktplaats aangezien veel mensen snel overschakelen van 128 naar 256Gb terwijl dat helemaal niet nodig is voor huis-tuin-keuken-gebruik.
 
Gezien de specs, ga je daar probleemloos een SSD in kunnen steken, moet zelfs maar eentje van 128Gb zijn. Dan kan je die andere HDD als data opslag gaan gebruiken (wel eerst helemaal leeg maken, he). Je gaat niet weten wat je ziet, het wordt een "nieuwe" en vooral snelle pc.
Oké, dat zou al goed nieuws zijn....
 
Ik vroeg mij af, zou deze passen in mijn systeem? Zou anders al beginnen met een SSD aan te kopen en erin te steken: Western Digital SSD
 
Deze past perfect in jouw systeem
 
Succes en hou ons op de hoogte.
 
Hey mensen, wat een opluchting! Met de SSD die ik heb aangekocht (WD green 120Gb) is het een enorm verschil! En heb er nu een tweede schijf bij dus is het mij goed gelukt dankzij jullie,
en omdat het zo goed werkt zou ik tevens een oudere laptop ook willen aanpakken. Is een Acer van 9 jaar oud (Aspire 5738/5338 series). Zou het bij deze ook lukken om daar een SSD in te proppen of is het beestje daar wat te oud voor? Graag jullie mening waarvoor (en alweer) enorme dank!
 

Bijlagen

  • IMG_0229.jpg
    IMG_0229.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 4
  • IMG_0230.jpg
    IMG_0230.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 4
Goed om te horen dat de ssd een grote verandering heeft gegeven!
Dan heb je tenminste iets aan die goede specs :)
 
Gaat zeker lukken, heb een Acer 5542 is nog ouder denk ik, was ontzettend traag, ssd erin van 256 GB, hier kon slechts 1 schijf in, dus 120 GB is te krap als je maar plaats hebt voor 1 schijf.
 
Thanks boys, dankzij jullie kan ik terug aan de slag. Grote appreciatie voor jullie:)
 
Veel plezier dan met de het aanpassen van een nieuwe ssd.
Zal zeker een wereld van verschil geven, maar dat horen wij van zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan