• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop toetsenbord werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aagje323

Nieuw lid
Lid geworden
1 mei 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
hey,
Mijn vriendin had mijn laptop geleend en heeft toen een glas ( i dont know wat ) drinken over de laptop laten vallen.
Nu als ik het toetsenbord wil gebruiken heb ik enkele problemen.
De alle Letters werken niet meer. Veel andere knoppen werken ook niet meer. De enter knop en geloof F12 ofzoiets en de caps knop werkt wel.
Nu als ik een USB toetsenbord aansluit gebeurt precies hetzelfde. op een andere computer of laptop werkt het toetsenbord perfect
sluit ik hem aan op de ( kapotte ) laptop, dan werken alleen dezelfde toetsen als op het normale natgeworde toetsenbord van de laptop.
nu dacht ik laat ik proberen de keyboard van windows te openen.
maar helaas ook hier werken alleen de zelfde knopjes als op de kapotte keyboard.
hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen?
Met vriendelijke groeten.
 
Hallo,

Vreemd dat een usb toetsenbord ook niet goed werkt.
Heb je al gekeken wat er gebeurt als je het stuurprogramma van het toetsenbord via apparaatbeheer verwijderd en dan herstarten?
Kun je gelijk kijken of de gele driehoekjes in apparaat beheer ziet staan.
 
Hallo,

Vreemd dat een usb toetsenbord ook niet goed werkt.
Heb je al gekeken wat er gebeurt als je het stuurprogramma van het toetsenbord via apparaatbeheer verwijderd en dan herstarten?
Kun je gelijk kijken of de gele driehoekjes in apparaat beheer ziet staan.

Het probleem is dat ik mijn laptop niet kan openen omdat ik een wachtwoord heb welke ik niet kan intoetsen en heb de reset usb stick ook niet meer
 
Je zou kunnen kijken of het wel lukt via veilige modus.
Dit kun je tijdens het opstarten doen. (mochten die toetsen werken)
Welke Windows versie gebruik zij?
 
om een laptop te openen heb je geen wachtwoord nodig je bedoeld dan ook wellicht om je Windows te starten dien jij een wachtwoord in te geven en vermits nu een paar toetsen niet meer werken lukt dit je dus niet ...
kun je in de bios geraken om op te starten van af een dvd of usb stick ..
dan zou je vermits je je eerst de trial ophaalt van https://www.isunshare.com/windows-10-password-genius.html je een cd of usb stick dienen aan te maken om vervolgens het wachtwoord te verwijderen ...
voor een video kun je deze link nemen : https://www.isunshare.com/video-center/tutorial/video-windows-password-genius-standard-tutorial.html
 
Ik kan proberen BIOS in te komen en zal verder hier laten weten hoever ik ben gekomen.
 
Je zou kunnen kijken of het wel lukt via veilige modus.
Dit kun je tijdens het opstarten doen. (mochten die toetsen werken)
Welke Windows versie gebruik zij?
De laptop gebruikt Windows 8.1
 
Je kunt eens kijken hoe het toetsenbord werkt in veilige modus.
Veilige modus Windows 8
Herstart de computer met de Shift-toets ingedrukt.
Klik in het scherm wat nu verschijnt op de optie “Problemen oplossen“
Kies vervolgens voor de optie “geavanceerde opties“
Klik nu op de optie “Opstartinstellingen“
Klik nu op de knop “Opnieuw opstarten“
 
Enige manier om een notebook waar een sap in is gekomen goed te laten werken is openmaken, schoonmaken en goed droog laten worden.

Zie nergens over welk merk en type het gaat.
 
Ik ga met Lange Pier mee.
Wat is het merk en type van jouw notebook.
 
Openmaken en in een bak rijst deponeren.
 
Ik heb hetelfde gehad met een laptop van een vriend waar een glas bier over het KB is gevallen. Een nieuw KB bracht de oplossing. Maar dat zal niet altijd de oplossing zijn. Waarschijnlijk wordt het onderliggende MB ook nat.
In mijn vroegere werk hadden wij oscilloscopen (van Tektronix). Op een gegeven moment kwam een bericht van het bedrijf dat de printplaten konden worden schoongemaakt met water met een beetje zachte zeep en een zacht borsteltje, afspoelen en dan in een oven met temps to 50 graden kon worden gedroogd. Nooit uitgeprobeerd. Maar als je laptop niets meer doet, wat je ook onderneemt, kan dit een mogelijk oplossing zijn. Dan heb je niets te verliezen.
perloc
 
Wel de accu en de harde schijf eruit halen dan...
 
Nee, het KB en het MOBO eruit halen!! Ik dacht dat dat wel duidelijk was.
Je moet namelijk alles van het geknoeide verwijderen b.v. als suiker in frisdrank het geval is. Ik weet niet hoe goed suilker geleid (electrisch) maar ik weet wel dat componenten vaak zeer hoge (ingangs)weerstanden hebben (Cmos circuits) en dat daardoor suiker de zaak kan verzieken.
Dus alleen drogen kan de zaak oplossen maar net zo goed niet!
perloc
 
Laatst bewerkt:
Dat is bij de meeste laptops nog niet zo eenvoudig.
 
Heb bij verschillende laptops dit gedaan. Geen probleem. Maar als beginneling niet aan te raden.,
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan