• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Laptop traag met opstarten na installeren windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tycho

Gevestigd lid
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
205
Waarderingsscore
2
Goedemorgen!

Het is weer even geleden sinds ik iets van me heb laten horen. Maar ik zit met het volgende;

Ik heb sinds vorig jaar Augustus een Lenovo Y50 Laptop met windows 8.1. Ik heb een tijd de laptop gebruikt met windows 8.1 en de laptop werkte prima en met een goede snelheid.

Nu ben ik zelf geen fan van windows 8.1 en heb ik afgelopen April Windows 10 op de laptop gezet. Sindsdien duurt het opstarten van de laptop lang en eenmaal bij het "aanmeld scherm" (waar je je wachtwoord invoert) duurt het even voordat het inlogscherm überhaupt verschijnt en duurt het daarna lang om in te loggen.
Eenmaal ingelogd duurt het minimaal 5 a 10 minuten om op snelheid te komen. In die 5 a 10 minuten kan ik amper wat doen omdat het het proces nog langzamer maakt en ik alsnog lang moet wachten voordat bijvoorbeeld Google Chrome opent. Hetzelfde met andere programmas.
Na die 5 a 10 minuten gaat alles wel sneller en kan ik op een normale manier gebruik maken van mn laptop. Ook Games doen het dan goed ook al duurt het alsnog soms lang voordat bepaalde grotere toepassingen opgestart zijn.

Weet iemand waaraan dit ligt en hoe dit eventueel te verhelpen is?

Dit zijn de specificaties van de laptop:

CPU: Intel Core I7 4720
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia Geforce GTX 960M
HDD: 1TB
EN dan is er nog een HDD genaamd Lenovo D:. Deze heeft 25 GB ruimte en ik heb geen idee waarvoor deze is.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik ben momenteel in China en het kan dus even duren voordat ik reageer of eventuele programma's heb gedownload.


Groeten,
Tycho
 
Heb jij een upgrade gedaan vanuit Windows 8.1 naar Windows 10?
 
Heb jij een upgrade gedaan vanuit Windows 8.1 naar Windows 10?

Nee ik heb Windows 10 los gekocht voor 23 euro ofzo en zelf een installatie op USB gezet. Ik heb alles van mijn laptop verwijderd toen ik Windows 10 erop zette.
Het aanbod om gratis te upgraden naar windows 10 was al verlopen toen ik wilde updaten.
 
Je had Windows 10 gewoon kunnen installeren met de licentie van Windows 8.1.
 
Je had Windows 10 gewoon kunnen installeren met de licentie van Windows 8.1.

Daar kwam ik inderdaad ook later achter. Maar dat maakt me verder niet zo heel veel uit. Ik wilde Windows 10 er schoon op hebben.
 
Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
Hallo Tygo
Dit zijn de specificaties van de laptop:

CPU: Intel Core I7 4720
RAM: 16 GB
GPU: Nvidia Geforce GTX 960M
HDD: 1TB

Met deze specs zou hij snel moeten werken.
Bij mij was na een schone installatie Windows 10 ook even traag.
Ik heb toen even de boel gefragmanteerd en alle tegel uitgezet en alle apps die ik niet gebruik verwijderd.
Ook even de instellingen na gelopen en alles uitgezet wat ik niet nodig heb.
Nu werkt hij super snel en ik gebruik een i3 laptop.
Waar Bitdefender en Malwarebytes opdraaien, zonder vertragingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan