• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop Upgraden: RAM + SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

GRP

Junior lid
Lid geworden
28 feb 2015
Berichten
43
Waarderingsscore
0
Ik heb een oude laptop die heel erg traag is. Zal deze sneller zijn bij upgraden Ik zou ze enkel willen gebruiken voor office en internetten, als reserve (Ik heb ook nog een andere).
Het gaat over een Dell Vostro 3500- Intel Core i3 CPU M 350 @2,27GHz , Ram 4 GB, 250 GB HDD
32 Bit Besturingssysteem x 64 processor - Windows 10 Home

Ik zou het RAM geheugen willen uitbreiden naar 8 GB (DDR3 -133MHz). Dat is het maximum wat mogelijk is. Met de bedoeling om het 64Bit besturingssystem van Windows 10 er op te zetten. En ik zou de harde schijf willen upgraden naar een SSD. De harde schijf is sowieso niet meer goed (temperatuur te hoog, veel beschadigde partities en in taakbeheer meld continu een schijfgebruik van 100%).
Heeft het nog zin om deze laptop te upgraden?
 
Tja het is een oud beestje laten we maar zeggen. Processor is 9 jaar oud.
Als je het wil proberen begin dan met alleen de SSD. Als dat significante winst levert kan je de rest ook aanpakken. Mocht je het doen installeer dan even Windows schoon op de SSD.
 
Zou inderdaad beginnen met een Sata SSD, voor € 50,-/60,- heb je een fatsoenlijk merk
Geheugen zou ik even laten voor wat het is, zoals gezegd de meeste winst is te halen bij de harddisk (voorzover er bij een 10 jaar oud beestje nog veel winst te halen is)
 
Ik heb een Asus (X52JK) i3 van feb. 2012, met Win10. Al een aantal jaren geleden heb ik de HDD vervangen door een Samsung SSD.
Ik gebruik hem, naast mijn desktop, voornamelijk voor internetbankieren maar Office gaat ook prima. Het is geen snelheidsmonster maar nog steeds goed bruikbaar.
Je zult versteld staan van het verschil in opstarttijd en openen van progs als de SSD er in zit.
 
Zoals aangegeven een ssd haalt wel veel winst. Heb het bij mijn oude laptop ook gedaan. En nog een paar jaar plezier van gehad, ook had ik later toch 4gb ram bijgezet omdat er geen aparte videokaart in zat, en het geugen dan van het ram geheugen gebruikt wordt.
 
Op een 32 bit Windows werkt 4GB en geen 8GB, overigens.
32 Bit Besturingssysteem x 64 processor - Windows 10 Home
Op een 64 bit Windows heb je er wel profijt van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan