• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Laptop valt met regelmaat uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennekiket

Gewaardeerd
Lid geworden
9 sep 2007
Berichten
1.281
Waarderingsscore
2
Beste leden,

Ik heb een iets oudere laptop Toshiba Satelitte C870-191 die met regelmaat zo om ongeveer het uur (kan iets langer maar ook korter zijn) gewoon uitvalt. Dit probleem is ontstaan vanaf ik dat ik de processor heb gewisseld. Oorspronkelijk zat er een Intel Celeron B833 @1.8Ghz in en die heb ik vervangen door een Intel Core i3 2348M @2.3Ghz. Het moederbord dat er in zit is een Intel PLCSF8 (U3E1) en de Core i3 zou compatibel moeten zijn want het moederbord ondersteunt zelfs snellere Core i5 en i7 processoren. Ook zit er 8gb ram in 8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-8-8-20) van Corsair en de harde schijf is een SSD van 119GB ADATA SP900 (SATA (SSD)). Heeft er soms iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn, met de oorspronkelijke cpu valt de laptop niet uit.

Mvg.
 
Mijn eerst gedachten gaan uit naar een thermisch probleem waar gebruikt u de laptop op welke ondergrond .controleer de fan opening komt hier veel warmte uit. Dan kan de fan schoonmaken mogelijk de oplossing zijn. Is het geen temperatuur probleem dan wordt het lastig
 
staat die aan?
Zo ja, laat deze tool de minidumps zien met de eventuele foutmeldingen.
Zonder foutcode's wordt alleen maar gissen.
Kijk ook zo eens.

Indien het niet gebeurde met de Celeron zou ik die weer terug zetten en doorsparen voor een sneller notebook.
 
D
Mijn eerst gedachten gaan uit naar een thermisch probleem waar gebruikt u de laptop op welke ondergrond .controleer de fan opening komt hier veel warmte uit. Dan kan de fan schoonmaken mogelijk de oplossing zijn. Is het geen temperatuur probleem dan wordt het lastig
Dank voor uw reactie piranja47. Maar aan de temperatuur ligt het niet, alles is heel netjes gemaakt toen ik de cpu's heb gewisseld en de temp blijft keurig binnen de normale waarden. Ook word de laptop helemaal niet zwaar belast, enkel wat internetten en dergelijke maar geen zware progjes draaien. Ik denk toch eerder in de richting dat de hardware ergens tegen een bottelnek aanloopt ofzo daar hij met de oorspronkelijke Celeron cpu niet uitvalt. Ik heb al meerdere keren de cpu's gewisseld (en ja telkens alles netjes reinigen en nieuwe koelpasta ertussen) maar het blijft hetzelfde resultaat.
 
staat die aan?
Zo ja, laat deze tool de minidumps zien met de eventuele foutmeldingen.
Zonder foutcode's wordt alleen maar gissen.
Kijk ook zo eens.

Indien het niet gebeurde met de Celeron zou ik die weer terug zetten en doorsparen voor een sneller notebook.
Hier ga ik vandaag eens mee aan de slag Lange Pier, bedankt voor uw reactie. Het resultaat laat ik zo snel mogelijk weten. Verder is het niet zozeer een kwestie van wat door te sparen voor een snellere aan te kopen want daar heb ik op de moment nog niet echt de behoefte aan. Ik heb hier meerdere kapotte laptops liggen. Het is gewoon een kwestie van zowat de snelste configuratie samen te stellen met de materialen die ik heb liggen, kunnen we weeral een tijdje verder.
 
Probleem opgelost. Ik heb de celeron cpu er terug in gezet. Na lang zoeken uiteindelijk toch het onderdeel gevonden op het net dat ik nodig had om de snellere laptop waar de intel core i3 uitkwam te kunnen herstellen. Nog even wachten tot het onderdeel binnen is en alles komt goed.
 
Na heel wat opzoek werk uiteindelijk gevonden wat het probleem is met de Core i3 processor in deze Toshiba laptop. De laptop heeft de Mobile Intel HM70 chipset en deze zijn dus niet echt compatibel met de Core i3, Core i5 en Core i7 cpu's. Ze schakelen automatisch uit na 30 min. Gewoon om het mede te delen voor wie het aanbelangt. Chipset Intel HM70 don't support processors Core™ i3, Core™ i5, Core™ i7! The laptop turns off after 30 minutes!
 
Bedankt voor het terugkoppelen, daar kunnen andere mensen weer iets aan hebben :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan